Reklama
Rozwiń
Reklama

Gigasieci mają zmienić świat, ale boją się niekorzystnych regulacji

Europejski rynek nowych rozwiązań bazujących na wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości może być za niecałą dekadę wart nawet ponad pół biliona euro – szacuje firma Arthur D. Little Analysis.

Publikacja: 20.09.2017 20:06

Gigasieci mają zmienić świat, ale boją się niekorzystnych regulacji

Foto: 123RF

Za siedem lat urządzeń łączących się z internetem i pomiędzy sobą w ramach internetu rzeczy będzie na świecie ponad 18 miliardów, a smart cities (inteligentnych miast, których infrastruktura będzie opierała się na rozbudowanych systemach łączności bezprzewodowej) – ok. 550 – szacują eksperci. Ich najbardziej optymistyczne szacunki mówią nawet o 30 miliardach urządzeń i 600 miastach, najskromniejsze: o 12 miliardach i ponad 400 miastach.

Urządzenia i rozwiązania bazujące na wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości będą wtedy w zasięgu jednej czwartej populacji. To spowoduje, że sam rynek rozmaitych aplikacji bazujących na takich rozwiązaniach może być według autorów raportu „GigaApps in GigaWorld" wart od 250 mld euro do nawet 660 mld euro. I to w samej tylko Europie, gdzie największą rynkową wartość mają szansę wygenerować rozwiązania dla sektora zdrowotnego i rolnictwa.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Reklama
Reklama