Ostatnio szeroko dyskutowanym problemem jest ochrona danych osobowych. Czy używając mediów społecznościowych możemy czuć się bezpiecznie?
Ochrona danych osobowych to kluczowa kwestia we współczesnej rewolucji technologicznej. Zaufanie do naszych usług jest najważniejszym celem, nad którym pracujemy w Facebooku. Jedną z naszych europejskich lokalizacji jest Dublin. Zatrudniamy tam 3200 ludzi, z czego ponad połowa pracuje w sektorze związanym z pracą na rzecz dobra naszej społeczności. Na Facebooku możesz zmienić ustawienie prywatności i usług w przyjaznym języku, a nie w hermetycznym języku technicznym. Użytkownicy rozumieją, że mają kontrolę nad tym, jakie dane udostępniają. Mogą zmienić wiele ustawień dotyczących ochrony przekazywanych informacji. Opinie, które otrzymaliśmy do tej pory są bardzo użyteczne. Nadal toczymy wiele dyskusji wewnątrz firmy, jak jeszcze zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników. Biorąc pod uwagę, że Facebook ma już ponad 2 mld użytkowników — stoi przed nami ogromne wyzwanie.
Czy media społecznościowe mogą zatem odgrywać ważną rolę w funkcjonowaniu sektorów, dla których poufność danych jest szczególnie newralgiczna, np. dla sektora finansowego?
W Polsce już 18 milionów ludzi korzysta z Facebooka na co dzień. Większość użytkowników jest aktywnie zaangażowana w życie na portalu społecznościowym: ogląda, komentuje, umieszcza posty. Aby uzmysłowić sobie, jak potężnym narzędziem marketingowym może być Facebook, trzeba wyobrazić sobie 18 milionów Polaków oglądających tę samą stację telewizyjną. Żadna telewizja nie ma takiej oglądalności jak Facebook. Internet, mobilność, sztuczna inteligencja — wszystko co nazywamy czwartą rewolucją przemysłową — stanowią wyzwanie, a zarazem szansę dla rynku bankowości. Największe wyzwanie polega na tym, że wirtualny świat jest światem obrazu, tymczasem usługi finansowe są oparte na tekście, w dodatku nie są tak ekscytujące jak filmy czy memy.
Na czym zatem polega szansa, którą stwarza rewolucja technologiczna dla usług finansowych? Mówi Pan, że banki nie zawsze pasują do świata współczesnej pogoni za rozrywką i atrakcyjnym przekazem wizualnym.