Reklama

Ipla będzie sprzedawać w sieci filmy z wytwórni Warner Brothers

Sieciowe spółki oferujące filmy na żądanie pozyskują coraz więcej hollywoodzkich produkcji. Platformom cyfrowym i kablówkom rośnie nowa konkurencja

Aktualizacja: 04.02.2010 04:59 Publikacja: 04.02.2010 01:38

Ipla będzie sprzedawać w sieci filmy z wytwórni Warner Brothers

Foto: materiały prasowe

Należąca do spółki Zygmunta Solorza-Żaka internetowa platforma Ipla od dziś ma w ofercie ok. 100 filmów z hollywoodzkiej wytwórni filmowej Warner Bros. – m.in. „Matriksa”, „Władcę Pierścieni” i „Batmana”.

– Wszystkich plików mamy kilkadziesiąt tysięcy – mówi Marcin Pery, prezes spółki Redefine, do której należy Ipla. – Ma ona 2 mln użytkowników miesięcznie, którzy średnio spędzają na korzystaniu z niej ponad godzinę dziennie – mówi Pery.

[wyimek]535 mln dol. wart będzie – wg PwC – w tym roku globalny rynek sprzedaży dostępu do filmów w sieci[/wyimek]

Ipla, która nadal nie osiąga zysku, będzie musiała się dzielić wpływami z udostępniania filmów z wytwórnią. Zarząd Redefine podtrzymuje jednak plany, według których firma będzie na plusie na przełomie 2010 i 2011 roku (a zaczęła działalność w roku 2008). – Rozmawiamy też o współpracy z Disneyem, Sony i Universal Pictures – mówi Pery.

W działalność platformy Zygmunt Solorz-Żak już zainwestował co najmniej kilka milionów złotych. Oprócz filmów można na niej oglądać także relacje z wydarzeń sportowych i seriale (m.in. „Świat według Kiepskich” czy „Ekipę”), które cieszą się na razie największą popularnością wśród internautów. Na platformie Ipla filmy można oglądać po ściągnięciu specjalnej darmowej aplikacji. Część materiałów jest za darmo i tam zamieszczane są reklamy, za oglądanie filmów (m.in. właśnie za produkcje Warnera) trzeba zapłacić. Średnio około 10 złotych.

Reklama
Reklama

Docelowo połowa przychodów Ipli ma pochodzić z reklam, a połowa z opłat od widzów (za oglądanie filmów i opłaty za konta VIP z dodatkowymi opcjami). Na razie wciąż przeważają wpływy z reklam.

Portale z filmami na żądanie przeżywają teraz czas szybkiego rozwoju. W Polsce znane z telewizji materiały wideo w Internecie zamieszczają też konkurencyjne dla Polsatu grupy telewizyjne TVN. Hollywoodzkie produkcje udostępnia internetowe kino Tvscreen.pl (ma w ofercie filmy m.in. Walt Disney Pictures, Touchstone Pictures, Miramax Film).

Należąca do spółki Zygmunta Solorza-Żaka internetowa platforma Ipla od dziś ma w ofercie ok. 100 filmów z hollywoodzkiej wytwórni filmowej Warner Bros. – m.in. „Matriksa”, „Władcę Pierścieni” i „Batmana”.

– Wszystkich plików mamy kilkadziesiąt tysięcy – mówi Marcin Pery, prezes spółki Redefine, do której należy Ipla. – Ma ona 2 mln użytkowników miesięcznie, którzy średnio spędzają na korzystaniu z niej ponad godzinę dziennie – mówi Pery.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama