Reklama

Point Group pod kreską

Mediowa spółka zamknęła 2009 r. minusowym wynikiem operacyjnym i stratą netto

Publikacja: 22.03.2010 16:01

Narastająco po czterech kwartałach przychody wydawcy m.in. "Machiny", "Filmu" i - od niedawna - "Wprost", wyniosły 81,3 mln zł, o 15 proc. więcej niż rok wcześniej, ale firma odnotowała 1,47 mln zł straty na działalności operacyjnej i 2,75 mln zł straty netto (2008 rok zamknęła na plusie i operacyjnie i netto).

Jak podał Point Group, na wynik negatywnie wpłynął odpis aktualizujący wartość kupionej m.in. za akcje z emisji z 2008 r. grupy Media Works, specjalizującej się w reklamie zewnętrznej.

W tym roku point Group nie planuje znaczących inwestycji, ale nie wyklucza, że będzie korzystał z okazji do akwizycji, jeżeli pojawią się atrakcyjne oferty.

Spółka ma się skupić m.in. na rozwoju marki Wprost, digitalizacji mediów prasowych i rozbudowie zasobów internetowych.

Rynek wciąż głowi się, czym PMPG zapłaciła za swój najgłośniejszy ubiegłoroczny zakup - pakiet 80 proc. udziałów w Agencji Wydawniczo-Reklamowej "Wprost" (próby zakupu PW Rzeczpospolita i TV Puls zakończyły się fiaskiem). Wśród zobowiązań z tytułu dostaw i usług Platformy Mediowej Point Group znajduje się pozycja "zakup udziałów w AWR Wprost" opiewająca na 7 mln zł.

Reklama
Reklama

Cena udziałów w AWR Wprost przejmowanych od cypryjskiej spółki Qebonto Holdings Limited to niecałe 8,1 mln. W raporcie za 2009 rok wartość AWR Wprost jest szacowana na 12,87 mln zł, a jej długoterminowe należności wynoszą 383 tys. zł, na tytule ciąży też groźba wypłaty zasądzonego w USA odszkodowania 5 mln USD na rzecz Małgorzaty Cimoszewicz-Harlan (Point Group wymienia sprawę wśród istotnych czynników ryzyka dla spółki).

Pod koniec ubiegłego roku PMPG miała do dyspozycji na koncie 5,4 mln zł (pod koniec III kw. 2009 r. było to niespełna 2,5 mln zł wolnych środków), które teoretycznie mogłyby zostać wykorzystane do spłaty "Wprost".

Narastająco po czterech kwartałach przychody wydawcy m.in. "Machiny", "Filmu" i - od niedawna - "Wprost", wyniosły 81,3 mln zł, o 15 proc. więcej niż rok wcześniej, ale firma odnotowała 1,47 mln zł straty na działalności operacyjnej i 2,75 mln zł straty netto (2008 rok zamknęła na plusie i operacyjnie i netto).

Jak podał Point Group, na wynik negatywnie wpłynął odpis aktualizujący wartość kupionej m.in. za akcje z emisji z 2008 r. grupy Media Works, specjalizującej się w reklamie zewnętrznej.

Reklama
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Reklama
Reklama