Narastająco po czterech kwartałach przychody wydawcy m.in. "Machiny", "Filmu" i - od niedawna - "Wprost", wyniosły 81,3 mln zł, o 15 proc. więcej niż rok wcześniej, ale firma odnotowała 1,47 mln zł straty na działalności operacyjnej i 2,75 mln zł straty netto (2008 rok zamknęła na plusie i operacyjnie i netto).
Jak podał Point Group, na wynik negatywnie wpłynął odpis aktualizujący wartość kupionej m.in. za akcje z emisji z 2008 r. grupy Media Works, specjalizującej się w reklamie zewnętrznej.
W tym roku point Group nie planuje znaczących inwestycji, ale nie wyklucza, że będzie korzystał z okazji do akwizycji, jeżeli pojawią się atrakcyjne oferty.
Spółka ma się skupić m.in. na rozwoju marki Wprost, digitalizacji mediów prasowych i rozbudowie zasobów internetowych.
Rynek wciąż głowi się, czym PMPG zapłaciła za swój najgłośniejszy ubiegłoroczny zakup - pakiet 80 proc. udziałów w Agencji Wydawniczo-Reklamowej "Wprost" (próby zakupu PW Rzeczpospolita i TV Puls zakończyły się fiaskiem). Wśród zobowiązań z tytułu dostaw i usług Platformy Mediowej Point Group znajduje się pozycja "zakup udziałów w AWR Wprost" opiewająca na 7 mln zł.