Biznesowa fachowość ma wzięcie

Rośnie liczba użytkowników serwisów ekonomicznych. Money.pl i Bankier.pl są już bardziej popularne niż gospodarcze sekcje tradycyjnych portali

Aktualizacja: 14.05.2008 16:14 Publikacja: 14.05.2008 03:15

Biznesowa fachowość ma wzięcie

Foto: Rzeczpospolita

Według najnowszych danych Money.pl ma 1,9 mln użytkowników miesięcznie, a Bankier.pl 1,6 mln. W ubiegłym roku liczby te wzrosły odpowiednio o 760 tys. i 250 tys. Pozwoliło to obu portalom wskoczyć na drugie i trzecie miejsce wśród najbardziej popularnych serwisów internetowych w kategorii poświęconej biznesowi, finansom i prawu.

Na dalsze pozycje spadły serwisy ekonomiczne klasycznych portali – WP.pl, Interia.pl czy Gazeta.pl. Pierwsze miejsce udało się utrzymać sekcji biznesowej portalu Onet.pl, chociaż liczba jego użytkowników spadła o prawie 200 tys.

– Rywalizacja między sekcjami gospodarczymi tradycyjnych portalami i serwisami biznesowymi będzie się nasilać, ponieważ stanowią one atrakcyjne miejsce dla reklamodawców – powiedział „Rz” Wolfgang Laskowski, ekspert e-marketingu z firmy WLMedia. W jego ocenie atutem takich witryn jak Money.pl czy Bankier.pl jest nie tylko znaczny zasięg, ale także możliwość dotarcia do konkretnych grup odbiorców, np. produktów finansowych, nieruchomości czy dóbr luksusowych.

– Tradycyjne portale i ich serwisy biznesowe mogły kiedyś dzięki swej popularności i zasięgowi organizować duże kampanie reklamowe. Dziś również w tej dziedzinie pojawił się dla nich rywal – dodaje Wolfgang Laskowski.

– Nawiązać rywalizację z sekcjami biznesowymi tradycyjnych portali pozwoliły nam pieniądze z giełdy i przejęcia. Dzięki temu mogliśmy rozbudować redakcję oraz poszerzyć ofertę – powiedział „Rz” Maciej Klepacki, dyrektor ds. marketingu i PR spółki Bankier.pl.

W skład grupy wchodzą teraz oprócz portalu Bankier.pl także m.in. serwisy Twoja-Firma.pl, PIT.pl, VAT.pl, PRNews.pl. A w ubiegłym roku zarówno jej przychody, jak i zysk netto podwoiły się. Grupa zarobiła na czysto w 2007 r. ponad 2,5 miliona złotych.

Odważne inwestycje sprawiły, że jeszcze bardziej w rankingu oglądalności serwisów biznesowych awansował Money.pl. W tym przypadku nowe możliwości rozwoju serwisu zapewnił inwestor strategiczny, którym jest niemiecka grupa wydawnicza Handelsblatt.

– W Polsce jest kilkanaście milionów osób korzystających z Internetu, które mają coraz większe zaufanie do sieci. Równocześnie wzrasta także zaufanie do informacji o finansach, porad i usług, np. pośrednictwa kredytowego – tłumaczy powodzenie portalu Tomasz Bonek, redaktor naczelny Money.pl. Zważywszy że serwis niemal podwoił liczbę użytkowników w ciągu dwóch lat, zaufanie do serwisów zajmujących się wyłącznie biznesem i finansami musiało wzrosnąć znacząco.

Tymczasem serwisy biznesowe Onetu czy Wirtualnej Polski w okresie luty 2007 – luty 2008 traciły użytkowników. Inaczej było w przypadku Interii.pl, która nieco powiększyła ich liczbę, ale to nie wystarczyło do utrzymania się na wcześniejszej pozycji wśród serwisów biznesowych.

Według najnowszych danych Money.pl ma 1,9 mln użytkowników miesięcznie, a Bankier.pl 1,6 mln. W ubiegłym roku liczby te wzrosły odpowiednio o 760 tys. i 250 tys. Pozwoliło to obu portalom wskoczyć na drugie i trzecie miejsce wśród najbardziej popularnych serwisów internetowych w kategorii poświęconej biznesowi, finansom i prawu.

Na dalsze pozycje spadły serwisy ekonomiczne klasycznych portali – WP.pl, Interia.pl czy Gazeta.pl. Pierwsze miejsce udało się utrzymać sekcji biznesowej portalu Onet.pl, chociaż liczba jego użytkowników spadła o prawie 200 tys.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie