Reklama
Rozwiń
Reklama

Biznesowa fachowość ma wzięcie

Rośnie liczba użytkowników serwisów ekonomicznych. Money.pl i Bankier.pl są już bardziej popularne niż gospodarcze sekcje tradycyjnych portali

Aktualizacja: 14.05.2008 16:14 Publikacja: 14.05.2008 03:15

Biznesowa fachowość ma wzięcie

Foto: Rzeczpospolita

Według najnowszych danych Money.pl ma 1,9 mln użytkowników miesięcznie, a Bankier.pl 1,6 mln. W ubiegłym roku liczby te wzrosły odpowiednio o 760 tys. i 250 tys. Pozwoliło to obu portalom wskoczyć na drugie i trzecie miejsce wśród najbardziej popularnych serwisów internetowych w kategorii poświęconej biznesowi, finansom i prawu.

Na dalsze pozycje spadły serwisy ekonomiczne klasycznych portali – WP.pl, Interia.pl czy Gazeta.pl. Pierwsze miejsce udało się utrzymać sekcji biznesowej portalu Onet.pl, chociaż liczba jego użytkowników spadła o prawie 200 tys.

– Rywalizacja między sekcjami gospodarczymi tradycyjnych portalami i serwisami biznesowymi będzie się nasilać, ponieważ stanowią one atrakcyjne miejsce dla reklamodawców – powiedział „Rz” Wolfgang Laskowski, ekspert e-marketingu z firmy WLMedia. W jego ocenie atutem takich witryn jak Money.pl czy Bankier.pl jest nie tylko znaczny zasięg, ale także możliwość dotarcia do konkretnych grup odbiorców, np. produktów finansowych, nieruchomości czy dóbr luksusowych.

– Tradycyjne portale i ich serwisy biznesowe mogły kiedyś dzięki swej popularności i zasięgowi organizować duże kampanie reklamowe. Dziś również w tej dziedzinie pojawił się dla nich rywal – dodaje Wolfgang Laskowski.

– Nawiązać rywalizację z sekcjami biznesowymi tradycyjnych portali pozwoliły nam pieniądze z giełdy i przejęcia. Dzięki temu mogliśmy rozbudować redakcję oraz poszerzyć ofertę – powiedział „Rz” Maciej Klepacki, dyrektor ds. marketingu i PR spółki Bankier.pl.

Reklama
Reklama

W skład grupy wchodzą teraz oprócz portalu Bankier.pl także m.in. serwisy Twoja-Firma.pl, PIT.pl, VAT.pl, PRNews.pl. A w ubiegłym roku zarówno jej przychody, jak i zysk netto podwoiły się. Grupa zarobiła na czysto w 2007 r. ponad 2,5 miliona złotych.

Odważne inwestycje sprawiły, że jeszcze bardziej w rankingu oglądalności serwisów biznesowych awansował Money.pl. W tym przypadku nowe możliwości rozwoju serwisu zapewnił inwestor strategiczny, którym jest niemiecka grupa wydawnicza Handelsblatt.

– W Polsce jest kilkanaście milionów osób korzystających z Internetu, które mają coraz większe zaufanie do sieci. Równocześnie wzrasta także zaufanie do informacji o finansach, porad i usług, np. pośrednictwa kredytowego – tłumaczy powodzenie portalu Tomasz Bonek, redaktor naczelny Money.pl. Zważywszy że serwis niemal podwoił liczbę użytkowników w ciągu dwóch lat, zaufanie do serwisów zajmujących się wyłącznie biznesem i finansami musiało wzrosnąć znacząco.

Tymczasem serwisy biznesowe Onetu czy Wirtualnej Polski w okresie luty 2007 – luty 2008 traciły użytkowników. Inaczej było w przypadku Interii.pl, która nieco powiększyła ich liczbę, ale to nie wystarczyło do utrzymania się na wcześniejszej pozycji wśród serwisów biznesowych.

Według najnowszych danych Money.pl ma 1,9 mln użytkowników miesięcznie, a Bankier.pl 1,6 mln. W ubiegłym roku liczby te wzrosły odpowiednio o 760 tys. i 250 tys. Pozwoliło to obu portalom wskoczyć na drugie i trzecie miejsce wśród najbardziej popularnych serwisów internetowych w kategorii poświęconej biznesowi, finansom i prawu.

Na dalsze pozycje spadły serwisy ekonomiczne klasycznych portali – WP.pl, Interia.pl czy Gazeta.pl. Pierwsze miejsce udało się utrzymać sekcji biznesowej portalu Onet.pl, chociaż liczba jego użytkowników spadła o prawie 200 tys.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
II edycja Kongresu Mazowieckich Mediów Lokalnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Media
Wolność prasy zagrożona? Pentagon zmienia politykę, dziennikarze protestują
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Media
Analityk dołożył swoje 10 groszy do Cyfrowego Polsatu. Kurs mocno w górę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
„Rzeczpospolita” rozwija PRO.RP.PL. Rusza nowa sekcja „Podatki”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama