Według najnowszych danych Money.pl ma 1,9 mln użytkowników miesięcznie, a Bankier.pl 1,6 mln. W ubiegłym roku liczby te wzrosły odpowiednio o 760 tys. i 250 tys. Pozwoliło to obu portalom wskoczyć na drugie i trzecie miejsce wśród najbardziej popularnych serwisów internetowych w kategorii poświęconej biznesowi, finansom i prawu.
Na dalsze pozycje spadły serwisy ekonomiczne klasycznych portali – WP.pl, Interia.pl czy Gazeta.pl. Pierwsze miejsce udało się utrzymać sekcji biznesowej portalu Onet.pl, chociaż liczba jego użytkowników spadła o prawie 200 tys.
– Rywalizacja między sekcjami gospodarczymi tradycyjnych portalami i serwisami biznesowymi będzie się nasilać, ponieważ stanowią one atrakcyjne miejsce dla reklamodawców – powiedział „Rz” Wolfgang Laskowski, ekspert e-marketingu z firmy WLMedia. W jego ocenie atutem takich witryn jak Money.pl czy Bankier.pl jest nie tylko znaczny zasięg, ale także możliwość dotarcia do konkretnych grup odbiorców, np. produktów finansowych, nieruchomości czy dóbr luksusowych.
– Tradycyjne portale i ich serwisy biznesowe mogły kiedyś dzięki swej popularności i zasięgowi organizować duże kampanie reklamowe. Dziś również w tej dziedzinie pojawił się dla nich rywal – dodaje Wolfgang Laskowski.
– Nawiązać rywalizację z sekcjami biznesowymi tradycyjnych portali pozwoliły nam pieniądze z giełdy i przejęcia. Dzięki temu mogliśmy rozbudować redakcję oraz poszerzyć ofertę – powiedział „Rz” Maciej Klepacki, dyrektor ds. marketingu i PR spółki Bankier.pl.