Reklama
Rozwiń
Reklama

"Puls Biznesu" zwalnia kolejne 20 osób i wymienia naczelnego

Zarząd Bonnier Business zdecydował o dużej redukcji zatrudnienia w "Pulsie Biznesu". Według informacji "Presserwisu" ze stanowiska zrezygnował redaktor naczelny Jacek Ziarno

Aktualizacja: 26.02.2009 02:05 Publikacja: 25.02.2009 16:25

"Puls Biznesu" zwalnia kolejne 20 osób i wymienia naczelnego

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

- Potwierdzam - powiedział Jacek Ziarno, który był naczelnym "Pulsu Biznesu" od października 2004 roku.

Według naszych informacji jego odejście jest związane z dużą redukcją zespołu. Obecnie trwa wręczanie wypowiedzeń dziennikarzom, redaktorom i pracownikom administracji wydawnictwa.

W zespole mówi się, że redukcja obejmie ponad 20 osób.

Naczelnym dziennika ma zostać Tomasz Siemieniec, dotychczasowy zastępca redaktora naczelnego.

- Biorąc pod uwagę sytuację na rynku reklamy w Polsce i wykorzystując zagraniczne doświadczenia właścicieli, przyjęliśmy pesymistyczny scenariusz dotyczący rozwoju rynku. Do tego scenariusza dostosowaliśmy koszty – mówi prezes Bonnier Business Arkadiusz Dawid.

Reklama
Reklama

"Puls Biznesu" już w październiku 2008 r. uszczuplił redakcję o pięć etatów, w tym roku w styczniu zwolniono kolejne trzy osoby.

[ramka]Wydawcą gazety jest Bonnier Business Polska sp. z o.o. W bardzo dobrym dla prasy biznesowej 2007 roku - spółka miała 44,5 mln złotych przychodów (spadek o 10,8%) oraz 3,8 mln złotych straty (rok wcześniej strata wynosiła 1,8 mln złotych).

Firma od początku działalności jest nierentowna - do końca 2007 roku łączne straty wydawcy wyniosły 47,0 mln złotych, a jej kapitał własny obniżył się do 5,0 mln złotych. Działalność firmy jest finansowana z pożyczki udzielonej przez głównego udziałowca - szwedzką firmę Bonnier Business Press AB.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem "PB" w 2008 roku wyniosło 23 827 egz., co oznacza 10-procentowy spadek wobec 2007 roku.[/ramka]

- Potwierdzam - powiedział Jacek Ziarno, który był naczelnym "Pulsu Biznesu" od października 2004 roku.

Według naszych informacji jego odejście jest związane z dużą redukcją zespołu. Obecnie trwa wręczanie wypowiedzeń dziennikarzom, redaktorom i pracownikom administracji wydawnictwa.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama