GG Network, właściciel najpopularniejszego komunikatora internetowego w Polsce, chce nawiązać walkę z najpopularniejszymi portalami ogólnotematycznymi w kraju. – Integrujemy portal z komunikatorem. Chcemy wykorzystać finansowo potencjał 6 mln regularnych użytkowników komunikatora – mówi Jarosław Rybus, rzecznik GG Network. Właścicielem spółki jest południowoafrykański fundusz Naspers.
Jeszcze przed startem portalu (1 kwietnia) grupa stron internetowych związanych z GG była klasyfikowana na 12. miejscu w Polsce pod względem popularności. Według Macieja Musioła, dyrektora zarządzającego firmy Ad-Net, [link=http://www.gadu-gadu.pl]portalowi Gadu-Gadu[/link] w ciągu roku powinno udać się wejść do top 10 najpopularniejszych stron w Polsce. Oznacza to, że portal Gadu-Gadu będzie bezpośrednią konkurencją dla takich portali jak Gazeta.pl czy o2.pl, które w styczniu miały po około 7,5 mln realnych użytkowników.
– Warunkiem sukcesu jest konsekwentne rozwijanie projektu i przeznaczenie odpowiedniej ilości pieniędzy na jego promocję – mówi „Rz” Musioł.
GG Network nie ujawnia, ile zainwestowało w portal. Wiadomo, że prace nad nim trwały od pół roku, a na potrzeby portalu pracuje 200 osób. – Nie będziemy tylko gromadzić wiadomości, stworzyliśmy własną redakcję, chcemy tworzyć własną zawartość – mówi Jarosław Rybus.
Konkurencja ostrożnie wypowiada się o projekcie Gadu-Gadu. – Traktujemy ten projekt jako poszerzenie rynku – powiedział „Rz” przedstawiciel Gazety.pl. Z kolei Artur Potocki z Interii.pl określił posunięcie Gadu-Gadu jako „intrygujące”. – Obserwując niezbyt udane próby przebicia się zagranicznych portali na nasz rynek, można wnioskować, że Gadu-Gadu nie będzie łatwo – mówi Potocki.