Według Vincenta Letanga z Screen Digest reklama w grach (zwana także in-game advertising) pozwala na skuteczniejsze dotarcie do konsumentów niż np. reklama w serwisach społecznościowych. Dzieje się tak między innymi dlatego, że reklamy w grach przyciągają znacznie większą uwagę odbiorców niż np. reklamy prasowe, radiowe czy telewizyjne. Potwierdziły to badania firmy NeoEdge Networks cytowane przez serwis Interaktywnie.com. Według nich większa skuteczność reklam in-game to skutek interaktywności gier, która wymaga od konsumentów większego zaangażowania w odbiór treści prezentowanych na ekranie.
Reklamy w grach wideo zazwyczaj przyjmują postać wirtualnych billboardów ustawionych przy ulicach. W ten sposób w grze wyścigowej „Burnout Paradise” wydanej przez Electronic Arts prowadził kampanię Barack Obama. Do najbardziej znanych marek, które pojawiają się w grach, należą Nike (gry sportowe, takie jak „Madden NFL”), KFC („Guitar Hero”), HP („Need for Speed”). – Reklama in-game wypełnia pewną lukę na rynku – stwierdził Vincent Letang ze Screen Digest.
Prognoza tej firmy jest i tak bardziej pesymistyczna od innych przewidywań. Według Microsoftu rynek osiągnie wartość miliarda dolarów już w przyszłym roku. Z kolei firma Massive przewiduje, że w 2010 r. wydatki na reklamę w grach wyniosą 1,6 mld dol.
[ramka]W 2014 r. jej wartość ma sięgnąć 1 mld dol. Będzie to 1,5 proc. wartości globalnego rynku reklamy.[/ramka]