Reklama

Jedna czwarta handlu wkrótce przejdzie do Internetu

4,5 mld zł wydali w 2008 roku Polacy na zakupy w sieci – poinformował wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan

Publikacja: 29.05.2009 03:08

Uczestniczący w IV Kongresie Gospodarki Elektronicznej Dariusz Bogdan dodał, że w 2008 r. średnia wartość pojedynczej transakcji sięgała ok. 850 zł.

Wiceminister zaznaczył, że Polacy coraz chętniej korzystają z bankowości elektronicznej. – O ile w 2007 r. z bankowości online korzystało ok. 29 proc. internautów, to w 2008 r. było to już 35 proc. Pod względem ilościowym w latach 2006 – 2008 liczba osób korzystających z usług bankowych przez Internet wzrastała średnio o około 1,2 mln rocznie – stwierdził wiceszef resortu gospodarki.

[wyimek]17 proc. polskich firm korzystało w 2008 r. z bezpłatnego oprogramowania[/wyimek]

Jego zdaniem zaledwie 12 proc. obywateli Unii ocenia handel w Internecie jako bezpieczny. Mimo to eksperci szacują, że do 2015 r. zaufanie do internetowych transakcji wzrośnie na tyle, że nawet jedna czwarta handlu przeniesie się do sieci.

Z przedstawionych przez Bogdana danych wynika, że w ubiegłym roku 95 proc. polskich przedsiębiorstw korzystało z komputerów, a 93 proc. z nich miało dostęp do Internetu. Przy tym ponad połowa firm korzystała z Internetu szerokopasmowego.

Reklama
Reklama

Dostęp do Internetu w pierwszym kwartale 2008 r. posiadało w Polsce 48 proc. gospodarstw domowych. Średnia w Unii wynosi 60 proc.

Uczestniczący w IV Kongresie Gospodarki Elektronicznej Dariusz Bogdan dodał, że w 2008 r. średnia wartość pojedynczej transakcji sięgała ok. 850 zł.

Wiceminister zaznaczył, że Polacy coraz chętniej korzystają z bankowości elektronicznej. – O ile w 2007 r. z bankowości online korzystało ok. 29 proc. internautów, to w 2008 r. było to już 35 proc. Pod względem ilościowym w latach 2006 – 2008 liczba osób korzystających z usług bankowych przez Internet wzrastała średnio o około 1,2 mln rocznie – stwierdził wiceszef resortu gospodarki.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama