Sprzedaż "Wprost" poniżej 100 tys. egz.

W lipcu sprzedaż "Wprostu" spadła poniżej psychologicznej granicy 100 tys. egz. Wśród tygodników opinii wzrosty w porównaniu z sytuacją rok wcześniej odnotowały jedynie "Tygodnik Angora", "Przekrój" i "Gość Niedzielny".

Aktualizacja: 17.09.2009 17:38 Publikacja: 17.09.2009 17:34

Sprzedaż "Wprost" poniżej 100 tys. egz.

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński kkam Kuba Kamiński Kuba Kamiński

Lipiec to tradycyjnie jeden ze słabszych miesięcy dla tygodników opinii i dzienników, bo ich czytelnicy wyjeżdżają wtedy na wakacje. Łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników społeczno-politycznych nie spadła jednak w ujęciu rocznym mocno, bo zaledwie o 1,1 proc., do 959,1 tys. egz. To zasług trzech tytułów, które odnotowały wzrosty.

Jak pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, w lipcu w porównaniu z lipcem 2008 roku najbardziej urosło tzw. rozpowszechnianie płatne razem (sprzedaż w kiosku, prenumeracie i tzw. inne formy sprzedaży, czyli np. egzemplarze wykładane w samolotach czy hotelach) publikującego przedruki z polskiej prasy "Tygodnika Angora" (o 9,1 proc. do 334 tys. egz.). O 5,1 proc. wzrosła sprzedaż "Przekroju" (do 62,4 tys. egz.), a o 4,2 proc., do 127,5 tys. egz., zwiększyła się sprzedaż katolickiego "Gościa Niedzielnego".

Pozostałe tytuły nie mogą już jednak mówić o udanym miesiącu. Najbardziej - aż o 18,8 proc. - spadła w lipcu sprzedaż "Wprostu", który sprzedawał każdego dnia średnio 93,2 tys. egz. Jego wynik spadł więc poniżej psychologicznej granicy 100 tys. egz.

Średnia sprzedaż "Polityki" wyniosła 143,5 tys. egz. (spadek o 4,3 proc.), "Newsweeka Polska" - 114 tys. egz. (spadek o 6,9 proc.), "Gazety Polskiej" - 24,3 tys. egz. (spadek o 9,2 proc.), "Przeglądu" - 22,6 tys. egz. (spadek o 8,3 proc.). "Katolicki "Tygodnik Powszechny" odnotował średni wynik na poziomie 19,2 tys. egz. (spadek o 18,8 proc.), a "Forum" z przedrukami z prasy zagranicznej sprzedawało codziennie średnio 18,3 tys. egz. (o 7,1 proc. mniej, niż rok wcześniej).

[ramka] Sprzedaż tygodników w lipcu 2009 r. (w tys. egz.) oraz dynamika w porównaniu z lipcem 2008 (w proc.)

Forum - 18,3 tys. egz. (spadek o 7,1 proc.)

Gazeta Polska - 24,3 tys. egz. (spadek o 9,2 proc.)

Gość Niedzielny - 127,5 tys. egz. (wzrost o 4,2 proc.)

Newsweek Polska - 114 tys. egz. (spadek o 6,9 proc.)

Polityka - 143,5 tys. egz. (spadek o 4,3 proc.)

Przegląd - 22,6 tys. egz. (spadek o 8,3 proc.)

Przekrój - 62,4 tys. egz. (wzrost o 5,1 proc.)

Tygodnik Angora - 334 tys. egz. (wzrost o 9,1 proc.)

Tygodnik Powszechny -19,2 tys. egz. (spadek o 18,8 proc.)

Wprost - 93,2 tys. egz. (spadek o 18,8 proc.)

[i]Dane: Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, rozpowszechnienie płatne razem [/i] [/ramka]

Lipiec to tradycyjnie jeden ze słabszych miesięcy dla tygodników opinii i dzienników, bo ich czytelnicy wyjeżdżają wtedy na wakacje. Łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników społeczno-politycznych nie spadła jednak w ujęciu rocznym mocno, bo zaledwie o 1,1 proc., do 959,1 tys. egz. To zasług trzech tytułów, które odnotowały wzrosty.

Jak pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, w lipcu w porównaniu z lipcem 2008 roku najbardziej urosło tzw. rozpowszechnianie płatne razem (sprzedaż w kiosku, prenumeracie i tzw. inne formy sprzedaży, czyli np. egzemplarze wykładane w samolotach czy hotelach) publikującego przedruki z polskiej prasy "Tygodnika Angora" (o 9,1 proc. do 334 tys. egz.). O 5,1 proc. wzrosła sprzedaż "Przekroju" (do 62,4 tys. egz.), a o 4,2 proc., do 127,5 tys. egz., zwiększyła się sprzedaż katolickiego "Gościa Niedzielnego".

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie