Zdaniem amerykańskich wydawców gazety w komórkach są nadzieją branży. Na razie jednak firmy prasowe szukają sposobu na zarabianie na takich projektach.
Specjalne strony internetowe przystosowane do oglądania w urządzeniach przenośnych ma już 57,5 proc. wydawców gazet, 44,7 proc. wydawców pism biznesowych i 42,2 proc. wydawców magazynów – wynika z raportu ABC Interactive.
Za oceanem czytanie gazet w sieci jest dużo powszechniejsze niż w Polsce, bo z Internetu przez komórkę korzysta już prawie jedna trzecia Amerykanów, a codziennie robi to ok. jednej piątej z nich.
Dlatego zdecydowana większość (85 proc.) wydawców spodziewa się, że urządzenia przenośne będą odgrywały coraz większą rolę jako podstawowe narzędzie do przeglądania informacji. Ponad połowa spółek prasowych deklaruje, że w ciągu najbliższych dwóch lat zamierza otworzyć specjalne wersje stron internetowych przystosowane do oglądania przez smartphony.
Na razie wejść z komórek na strony wydawców nie jest jeszcze oszałamiająco dużo – zazwyczaj ruch na witrynach wydawców zwiększa się dzięki nim o maksymalnie 10 proc. Połowa firm działających na rynku prasy uważa jednak, że w ciągu dwóch lat ruch na ich witrynach tylko dzięki mobilnym urządzeniom wzrośnie o dalsze 5 – 25 proc.