Spadek sprzedaży to skutek negatywnego trendu na rynku prasy, ale także wakacji, których wydawcy nigdy nie mogą zaliczyć do udanych, bo ich czytelnicy wyjeżdżają wtedy na urlopy.

[wyimek]1,21 miliona egzemplarzy gazet. Tyle dzienników kupowaliśmy średnio w sierpniu w ujęciu dziennym - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy [/wyimek]

Z danych ZKDP pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne wynika, że łączna sprzedaż pięciu największych gazet - "Faktu", "Gazety Wyborczej", "Super Expressu", "Rzeczpospolitej" i "Dziennika" - spadła w sierpniu o 13,5 proc.

Najbardziej - o prawie połowę (48 proc.) - spadła w tej grupie pism sprzedaż "Dziennika", najmniej - o 7,2 proc. - bulwarowego "Faktu". Sprzedaż "Faktu" wynosiła w sierpniu 454,2 tys. egz., a "Gazety Wyborczej" - 356,3 tys. egz., czyli o 9,8 proc. mniej niż rok wcześniej."Super Express" odnotował spadek sprzedaży o 11,6 proc. - do 184,3 tys. egz., "Rzeczpospolita" - o 9,7 proc. - do 136,8 tys. egz., a wynik "Dziennika" skurczył się o blisko połowę, do 82,2 tys. egz.

Łączna sprzedaż dziewięciu gazet składających się na projekt "Polska The Times" spadła w porównaniu z lipcem o 2,5 proc., do 285,6 tys. egz. Kolejne wyniki sprzedaży gazet przyniosą zmiany formalne, bo od ok. połowy września "Dziennik" i "Gazeta Prawna" ukazują się jako jeden tytuł.