Obie spółki mogą pochwalić się ponad 500 mln zarejestrowanych użytkowników. Jak donosi agencja Reutera i dziennik The Wall Street Journal, Facebook chce umożliwić logowanie do Skype za pomocą hasła i nazwy użytkownika stosowanego w internetowej społeczności.
Komunikator Skype ma zostać zintegrowany z Facebookiem. Oznacza to, że odwiedzający największą e-społeczność internauci będą mogli nie opuszczając serwisu nawiązać połączenia głosowe, wideo czy wysłać SMS-y. Integracja z Facebookiem będzie możliwa dopiero po wydaniu najnowszej, piątej już wersji oprogramowania Skype dla komputerów. Premiera ma nastąpić za kilka tygodni.
Nie jest jasne, czy nowe funkcjonalności zastąpią Facebook Chat, czyli dostępne dziś narzędzie do natychmiastowej komunikacji między użytkownikami Facebooka. Jego możliwości w porównaniu ze Skype są znikome. Facebook Chat pozwala tylko na komunikację z innymi, aktualnie zalogowanymi użytkownikami serwisu. Nawiązanie kontaktu z osobami spoza serwisu oznacza konieczność opuszczenia Facebooka.
Społecznościowy gigant chciałby tego uniknąć – jednym z największych atutów firmy wobec reklamodawców jest czas, jaki na stronie spędzają użytkownicy.
Kilka dni temu Facebook pod tym względem wyprzedził wszystkie serwisy Google, przekraczając poziom 40 mln minut miesięcznie tylko w USA. Już w lutym tego roku Facebook mógł pochwalić się faktem, że użytkownicy spędzają na stronie średnio ponad 7 godzin miesięcznie, czyli więcej niż w serwisach Microsoftu, AOL, Yahoo!, Amazon czy eBay razem wziętych.