iPad 2 już w sprzedaży

W piątek Amerykanie stanęli w kolejkach po drugą generację modnego tabletu

Publikacja: 12.03.2011 00:12

W piątek Amerykanie stanęli w kolejkach po drugą generację modnego tabletu

W piątek Amerykanie stanęli w kolejkach po drugą generację modnego tabletu

Foto: AFP

W sklepach internetowych iPad 2 był dostępny już od piątkowego poranka. Na realizację zamówień fani tabletu będą musieli jednak poczekać kilka dni.

Menedżerowie Apple'a – aby podgrzać nieco atmosferę – rozpoczęli jednak sprzedaż w salonach firmowych dopiero o 17 (23 polskiego czasu). Najwcześniej o tej godzinie tablet mogły zacząć sprzedawać również wielkie sieci marketów, takie jak Best Buy, Target czy Walmart. Jeden klient mógł kupić maksymalnie dwa iPady. Cena w zależności od  dostępnej pamięci i sposobu łączenia się z Internetem waha się między 499 a 829 dol. (1450 – 2400 zł). Tablety pierwszej generacji sprzedawane są ze studolarową zniżką.

499 dol. kosztuje najtańsza wersja tabletu w Stanach Zjednoczonych

Gdy w kwietniu zeszłego roku iPad debiutował na rynku w USA, pierwszego dnia sprzedaży w ręce klientów trafiło 300 tysięcy tych urządzeń. W 2010 r. nabywców znalazło 15 milionów tabletów z jabłuszkiem, w tym aż 7,3 mln w sezonie świątecznym: od października do grudnia. Sprzedaż iPada przerosła więc najśmielsze oczekiwania.

Teraz eksperci nie spodziewają się jednak, by iPad 2 zdołał rozbudzić wśród klientów podobne emocje. Wprowadzone przez Apple'a zmiany nie są rewolucyjne, więc fani gadżetów z jabłkiem mogą mieć problem z wytłumaczeniem sobie i rodzinie, dlaczego muszą mieć już nowy tablet, skoro ten pierwszy nie ma jeszcze roku.

IPad 2 jest wyposażony w szybszy procesor, waży o 15 proc. mniej niż jedynka (ok. 600 gramów) i jest od poprzednika o jedną trzecią cieńszy.  W Polsce jego sprzedaż ma ruszyć 25 marca.

—Jacek Przybylski z Waszyngtonu

W sklepach internetowych iPad 2 był dostępny już od piątkowego poranka. Na realizację zamówień fani tabletu będą musieli jednak poczekać kilka dni.

Menedżerowie Apple'a – aby podgrzać nieco atmosferę – rozpoczęli jednak sprzedaż w salonach firmowych dopiero o 17 (23 polskiego czasu). Najwcześniej o tej godzinie tablet mogły zacząć sprzedawać również wielkie sieci marketów, takie jak Best Buy, Target czy Walmart. Jeden klient mógł kupić maksymalnie dwa iPady. Cena w zależności od  dostępnej pamięci i sposobu łączenia się z Internetem waha się między 499 a 829 dol. (1450 – 2400 zł). Tablety pierwszej generacji sprzedawane są ze studolarową zniżką.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju