W sklepach internetowych iPad 2 był dostępny już od piątkowego poranka. Na realizację zamówień fani tabletu będą musieli jednak poczekać kilka dni.
Menedżerowie Apple'a – aby podgrzać nieco atmosferę – rozpoczęli jednak sprzedaż w salonach firmowych dopiero o 17 (23 polskiego czasu). Najwcześniej o tej godzinie tablet mogły zacząć sprzedawać również wielkie sieci marketów, takie jak Best Buy, Target czy Walmart. Jeden klient mógł kupić maksymalnie dwa iPady. Cena w zależności od dostępnej pamięci i sposobu łączenia się z Internetem waha się między 499 a 829 dol. (1450 – 2400 zł). Tablety pierwszej generacji sprzedawane są ze studolarową zniżką.
499 dol. kosztuje najtańsza wersja tabletu w Stanach Zjednoczonych
Gdy w kwietniu zeszłego roku iPad debiutował na rynku w USA, pierwszego dnia sprzedaży w ręce klientów trafiło 300 tysięcy tych urządzeń. W 2010 r. nabywców znalazło 15 milionów tabletów z jabłuszkiem, w tym aż 7,3 mln w sezonie świątecznym: od października do grudnia. Sprzedaż iPada przerosła więc najśmielsze oczekiwania.
Teraz eksperci nie spodziewają się jednak, by iPad 2 zdołał rozbudzić wśród klientów podobne emocje. Wprowadzone przez Apple'a zmiany nie są rewolucyjne, więc fani gadżetów z jabłkiem mogą mieć problem z wytłumaczeniem sobie i rodzinie, dlaczego muszą mieć już nowy tablet, skoro ten pierwszy nie ma jeszcze roku.