Za 3,99 dol. w serwisie filmowym You Tube (www.youtube.com/movies) będzie można obejrzeć nowość, a dolara mniej - starsze filmy z bibliotek wytwórni Warner Bros., Sony Pictures, NBC Universal i Lionsgate. Jak podaje Światowe Centrum Badań WARC (World Advertising Research Center), niektóre filmowe nowości będzie można obejrzeć w serwisie You Tube już w dzień premiery na DVD.

Jak zaznacza WARC, nowe przedsięwzięcie giganta stawia go w opozycji do Amazona, Apple'a czy Netflix. "You Tube nie jest stworzony  z myślą o tylko jednym rodzaju urządzenia czy jednego typu materiałów. Na stronie współistnieją treści pozyskiwane od partnerów z grupy tradycyjnych mediów, tworzone tylko do sieci i wrzucane przez użytkowników" - napisał na blogu Salar Kamangar, szef You Tube'a.

Według finansistów z Citigroup przychody You Tube, które w 2010 roku wyniosły w 2010 roku 825 mln dol., w tym mogą sięgnąć 1,3 mld dol.

You Tube odnotowuje dziennie dwa miliardy kliknięć, statystyczny użytkownik spędza na nim 15 minut dziennie. Przed telewizorem -  jak podaje  Kamangar - pięć godzin. Jego zdaniem w miarę dalszego upowszechniania się wideo w sieci ta różnica zacznie się zmniejszać.