Jak podają portale mediowe w Wielkiej Brytanii, to małe wyniki, jeśli weźmie się pod uwagę sprzedaż tych tytułów w wersji papierowej. "The Times" ma 446 tys. średniej sprzedaży w tygodniu, a "The Sunday Times" może się pochwalić wynikiem sprzedażowym na poziomie ponad 1 mln egzemplarzy.
Dane podane zostały na Światowym Kongresie E-czytelnictwa w Londynie przez Simona Regan-Edwardsa, jednego z wydawców "The Sunday Times", zacytował je portal PaidContent.co.uk.
Oba tytuły należą do News Corporation, koncernu należącego do pochodzącego z Australii magnata mediowego Ruperta Murdocha.
W USA Murdoch otworzył "The Daily", tytuł kierowany wyłącznie do użytkowników iPadów, ale nie podaje tam jego wyników. News Corp. przyznał tylko niedawno, że tylko w I kw. utopił w iPadowej gazecie 10 mln dol. Na starcie projekt kosztował 30 mln dol.
To, że News Corp. nie podaje wyników, a na Twitterze maleje liczba "ćwierknięć" wpisywanych z aplikacji "The Daily" na iPada powoduje, że branża uważa, iż projekt na razie nie rozwinął się tak, jak oczekiwał wydawca. Jeszcze w lutym z aplikacji "The Daily" na iPada wpisywanych było ponad 200 "ćwierknięć" na Twitterze, a pod koniec marca było ich już tylko ok. 50 - wynika z danych Nieman Journalism Lab. Oficjalnie News Corp. podał tylko, że aplikację "The Daily" ściągnęło sobie już 800 tys. ludzi. Nie poinformował jednak, ilu z nich ściąga dziś płatne wydania cyfrowej gazety.