Reklama

25 tys. ludzi czyta "The Times" na iPadzie

Wydawany przez tego samego wydawcę tygodnik "The Sunday Times" - czyta na iPadach 22 tys. ludzi. Branża waha się czy to dużo czy mało

Publikacja: 16.05.2011 14:41

25 tys. ludzi czyta "The Times" na iPadzie

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

Jak podają portale mediowe w Wielkiej Brytanii, to małe wyniki, jeśli weźmie się pod uwagę sprzedaż tych tytułów w wersji papierowej. "The Times" ma 446 tys. średniej sprzedaży w tygodniu, a "The Sunday Times" może się pochwalić wynikiem sprzedażowym na poziomie ponad 1 mln egzemplarzy.

Dane podane zostały na Światowym Kongresie E-czytelnictwa w Londynie przez  Simona Regan-Edwardsa, jednego z wydawców "The Sunday Times", zacytował je portal PaidContent.co.uk.

Oba tytuły należą do News Corporation, koncernu należącego do pochodzącego z Australii magnata mediowego Ruperta Murdocha.

W USA Murdoch otworzył "The Daily", tytuł kierowany wyłącznie do użytkowników iPadów, ale nie podaje tam jego wyników. News Corp. przyznał tylko niedawno, że tylko w I kw. utopił w iPadowej gazecie 10 mln dol. Na starcie projekt kosztował 30 mln dol.

To, że News Corp. nie podaje wyników, a na Twitterze maleje liczba "ćwierknięć" wpisywanych z aplikacji "The Daily" na iPada powoduje, że branża uważa, iż projekt na razie nie rozwinął się tak, jak oczekiwał wydawca. Jeszcze w lutym z aplikacji "The Daily" na iPada wpisywanych było ponad 200 "ćwierknięć" na Twitterze, a pod koniec marca było ich już tylko ok. 50 -  wynika z danych Nieman Journalism Lab. Oficjalnie News Corp. podał tylko, że aplikację "The Daily" ściągnęło sobie już 800 tys. ludzi. Nie poinformował jednak, ilu z nich ściąga dziś płatne wydania cyfrowej gazety.

Reklama
Reklama

Powodów do radości nie ma też CondeNast, wydawca amerykańskiego magazynu "Wired", którego iPadową wersję w ciągu pierwszych 24 godzin istnienia rok temu ściągnęły sobie na tablet 24 tysiące ludzi. Potem co miesiąc nowe wydanie ładowało ponad 100 tys. osób, ale aktualnie miesięcznie "Wired" na iPada ściąga już tylko 20-30 tys. użytkowników.

 

Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama