Aplikacja umożliwiająca przeprowadzanie rozmów za pomocą Internetu najwyraźniej przestała działać, aczkolwiek trudno jest określić na razie jak wielu użytkowników ma z nią problemy. Pierwsze wpisy na Twitterze informujące o awarii zaczęły pojawiać się około godziny 13:40.
Na swoim oficjalnym koncie na Twittwrze Skype poinformował, że tylko niewielka liczba użytkowników została dotknięta usterką i że wszelkie szczegóły zostaną podane wkrótce.
Z kolei na swojej stronie Skype informuje, że już zidentyfikował przyczynę usterki, i że w ciągu godziny powinna pojawić się uaktualniona aplikacja do pobrania rozwiązująca problem.
To już druga awaria Skype'a w ciągu miesiąca. Podobny incydent miał miejsce 26 maja również w godzinach popołudniowych czasu polskiego.
Skype to największy w sieci dostawca usług komunikacyjnych: rozmów tekstowych, głosowych i wideo. Liczba jego zarejestrowanych użytkowników to ponad 660 mln.