Z raportu opublikowanego przez Polskie Badania Internetu (PBI) wynika, że zasięg takich serwisów wśród internautów wzrósł z 7 do 35 proc. Jest to zatem jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku.
Przybywa też samych serwisów - w 2005 r. było ich kilka, teraz już 73. Najwięcej bo aż cztery ma Wirtualna Polska. Jednak pod względem liczby użytkowników ta firma zajmuje drugą pozycję, a prowadzi Grupa Edipresse.
Jak czytamy w raporcie wbrew powszechnej opinii aż 40 proc. użytkowników tego typu serwisów stanowią mężczyźni. Nie widać także znaczących rozbieżności w zakresie wieku czy miejsca zamieszkania - modą i urodą interesuja się osoby z całego kraju, z dużych miast jak i małych miejscowości.
Dla marek modowych polem do ekspansji jest także Facebook. W marcu 2011 r. wśród najpopularniejszych profilów znalazły się trzy marki odzieżowe - Cropp na miejscu 9 (282,9 tys. fanów), Reserved na pozycji 10 z 281 tys. oraz House na 12 z 259,3 tys. Co ciekawe wszystkie należa do jednej firmy - LPP, zdecydowanego lidera odzieżowego rynku w Polsce.