Komputronik zwiększa przychody ze sprzedaży internetowej. W I półroczu liczba transakcji w sklepie Komputronik.pl (zaczął działać w styczniu 1998 r.) była o 19 proc. większa niż rok wcześniej. Elektroniczny kanał sprzedaży zapewnił spółce 16 proc. przychodów ogółem. Serwis zrealizował już dwa miliony zamówień. Pierwszy milion „pękł" dopiero dziesięć lat po uruchomieniu serwisu, czyli jesienią 2008 r. Kolejny już po trzech latach. Przedstawiciele Komputronika spodziewają się, że na trzeci milion zamówień trzeba będzie czekać prawdopodobnie jeszcze krócej niż w przypadku drugiego. - Na sukces w segmencie e-commerce składa się kilku podstawowych czynników: zaufanie klientów, duża dostępność produktów od ręki, atrakcyjne ceny oraz szeroka oferta. W sumie oferujemy ponad 50 tys. produktów przeszło 700 różnych marek – mówi Piotr Zieliński, kierownik Komputronik.pl. Informuje, że każdego dnia na stronę e-sklepu wchodzi ponad 100 tys. osób a liczba odsłon przekracza 1,2 mln.
Poznański dystrybutor chce dalej inwestować w internetowy kanał sprzedaży bo ma on najlepsze perspektywy wzrostu. Powołuje się na badania Centre for Retail Research,z których wynika, że w 2011 r. obroty internetowych sprzedawców mają zwiększyć się o 33 proc. To oznaczałoby, że klienci wydadzą w sieci około 17,5 mld zł. Zakupu w sieci, według firmy Gemius, robi ok. 75 proc. z 18 mln polskich internautów. Największym popytem cieszy się sprzęt elektroniczny, który stanowi 24 proc. całej sprzedaży w sieci.