Reklama

Google zamyka kolejne projekty

Internetowy gigant oznajmił, że rezygnuje z siedmiu kolejnych projektów, m.in. Google Wave, Knol i Google Gears. W ten sposób ma uporządkować swój zakres usług

Publikacja: 23.11.2011 15:41

Google zamyka kolejne projekty

Foto: Bloomberg

Koncern już po raz trzeci rezygnuje z projektów, które nie spotkały się z przychylnością użytkowników. W ubiegłym miesiącu Google poinformował, że 15 stycznia 2012 r. zakończy działalność Google Buzz, usługa umożliwiająca m.in. dzielenie się zdjęciami i filmami ze znajomymi.

Tym razem firma postanowiła zamknąć aż siedem pozycji:

- Google Wave – aplikacja umożliwiała komunikację i współtworzenie dokumentów multimedialnych w czasie rzeczywistym.

- Google Bookmarks List – usługa pozwalała użytkownikom dzielić się z przyjaciółmi zakładkami

- Google Friends Connect – umożliwiałą administratorom stron dodawanie narzędzi społecznościowych do swoich stron

Reklama
Reklama

- Google Gears – oprogramowanie umożliwiające m.in. dostęp do stron, aplikacji sieciowych i serwisów internetowych w trybie offline

- Google Search Timeline - usługa pozwalała sprawdzić historyczne trendy w wyszukiwarce

- Knol – serwis miał stanowić konkurencję dla Wikipedii

- Renewable Energy Cheaper than Coal – projekt, w ramach którego Google chciał poszukiwać alternatywnych wobec węgla źródeł energii

Zdaniem niektórych ekspertów, decyzja Google oznacza, że firma zamierza skoncentrować się na rozwijaniu Google+ i rywalizacji z Facebookiem. Google+ w ciągu stu pierwszych dni funkcjonowania zdobyła 40 mln użytkowników, stając się tym samym najszybciej rozwijającą się siecią społecznościową w historii Internetu.

W możliwość nawiązania równorzędnej walki z projektem Marka Zuckerberga wątpi jednak m.in. Richard Edwards, analityk z firmy badawczej Ovum. – Dopóki Facebook nie popełni jakiegoś ohydnego faux pas w kwestii ochrony prywatności użytkowników, prawdopodobieństwo jego masowego porzucania na rzecz innych sieci jest niewielkie. Coś może oczywiście wyprzedzić Facebooka, ale nie jestem przekonany, czy będzie to Google+.

Koncern już po raz trzeci rezygnuje z projektów, które nie spotkały się z przychylnością użytkowników. W ubiegłym miesiącu Google poinformował, że 15 stycznia 2012 r. zakończy działalność Google Buzz, usługa umożliwiająca m.in. dzielenie się zdjęciami i filmami ze znajomymi.

Tym razem firma postanowiła zamknąć aż siedem pozycji:

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama