Nie wiadomo, kiedy, i czy w ogóle, grupa Nokaut kupi Skąpca.pl (również prowadzi porównywarkę cenową) i Opineo.pl (serwis gromadzący opinie o e-sklepach).
Zakup obu podmiotów był najważniejszym celem, który miał być finansowany ze środków z publicznej emisji akcji. W I kwartale grupa Nokaut sprzedała inwestorom 1,7 mln walorów serii C po 12 zł. Początkowo chciała zamknąć ofertę jeszcze w IV kwartale 2011 r., ale z powodu załamania koniunktury giełdowej musiała przesunąć zapisy. W międzyczasie listy intencyjne, na bazie których miała przejąć obie firmy, zdążyły wygasnąć.
W połowie marca giełdowa firma wydała komunikat, że strony w dalszym ciągu są zainteresowane finalizacją transakcji. – Z podjęciem negocjacji czekamy do chwili, aż będą znane wyniki finansowe za I kwartał, czyli w maju – oświadcza tymczasem Wojciech Czernecki, prezes grupy Nokaut. Przyznaje, że w tej sytuacji zakończenia transakcji może oczekiwać dopiero w następnych miesiącach.
Branża z uwagą czeka na wyniki spółek związanych z e-commerce za I kwartał. Na początku lutego Google zdecydował się bowiem zmienić sposób pozycjonowania części firm związanych z tym sektorem, co skutkowało obniżeniem ich pozycji w wyszukiwarce. Przełożyło się to na mniejszą ilość wejść na strony porównywarek, co z kolei odbiło się na ich wynikach. – Było to zdarzenie jednorazowe i po miesiącu sytuacja wróciła do normy – zapewnia Czernecki.
Poślizg w przejmowaniu Skąpca.pl i Opineo.pl może zmusić grupę Nokaut do korekty prognozy finansowej na bieżący rok. Plan zakłada, że w 2012 r. sprzedaż sięgnie prawie 22 mln zł, a zysk netto 7 mln zł. Uwzględniał jednak konsolidację od 1 kwietnia wyników dwóch spółek, które dopiero miały dołączyć do grupy.