Izba Wydawców Prasy potwierdza, że trwają negocjacje na temat przyszłorocznych umów.
Jak podał Presserwis, współpracę części wydawców lokalnej prasy z Pocztą Polska uniemożliwi ich zdaniem jej nowy pomysł, polegający na przejściu od podpisywania umów bezpośrednio z wydawcami, do umów z kilkoma firmami kolporterskimi, które będą jej dostarczały tytuły.
Dotychczas część mniejszych wydawców samodzielnie dostarczała Poczcie i odbierała od niej swoje niesprzedane tytuły (tzw. zwroty), bo nie opłacało się im włączanie w ten proces pobierającego od nich dodatkowe marże kolportera.
Nowe plany potwierdza Poczta Polska. – Sprzedaż wydawnictw prasowych centralnych i lokalnych w sieci placówek pocztowych odbywać się będzie poprzez współpracę z firmami dystrybucyjnymi – podaje Zbigniew Baranowski, rzecznik przedsiębiorstwa.
ok. 8 tysięcy to aktualna liczba placówek Poczty Polskiej w calym kraju