Reklama
Rozwiń

Będa nowe umowy wydawnictw z Pocztą

Poczta zapewnia, że nie zrezygnowała ani z kolportażu prasy lokalnej, ani z prenumeraty prasy.

Publikacja: 27.11.2012 01:04

Izba Wydawców Prasy potwierdza, że trwają negocjacje na temat przyszłorocznych umów.

Jak podał Presserwis, współpracę części wydawców lokalnej prasy z Pocztą Polska uniemożliwi ich zdaniem jej nowy pomysł, polegający na przejściu od podpisywania umów bezpośrednio z wydawcami, do umów z kilkoma firmami kolporterskimi, które będą jej dostarczały tytuły.

Dotychczas część mniejszych wydawców samodzielnie dostarczała Poczcie i odbierała od niej swoje niesprzedane tytuły (tzw. zwroty), bo nie opłacało się im włączanie w ten proces pobierającego od nich dodatkowe marże kolportera.

Nowe plany potwierdza Poczta Polska. – Sprzedaż wydawnictw prasowych centralnych i lokalnych w sieci placówek pocztowych odbywać się będzie poprzez współpracę z firmami dystrybucyjnymi – podaje Zbigniew Baranowski, rzecznik przedsiębiorstwa.

ok. 8 tysięcy to aktualna liczba placówek Poczty Polskiej w calym kraju

Jak podaje Izba Wydawców Prasy, została już ona przez Pocztę poinformowana, że współpraca z wydawcami prasy lokalnej będzie się odbywać na nowych zasadach: poprzez dwie lub trzy firmy kolporterskie (już wiadomo, że będą wśród nich Ruch i Garmond Press).

IWP negocjuje teraz nieustalone jeszcze kwestie związane z przyszłoroczną współpracą wydawnictw z Pocztą. – W przypadku prenumeraty nawiązaliśmy współpracę z wydawcami ogólnopolskich dzienników i czasopism oraz wydawcami prasy lokalnej – podaje Zbigniew Baranowski.

Kwestię porozumienia z Pocztą w sprawie przyszłorocznej prenumeraty wydawcy omawiają już od kilku miesięcy. Debata zaczęła się, kiedy Poczta zaproponowała kilku z nich, którym akurat kończyły się umowy na świadczenie prenumeraty, zmiany w zapisach oraz wpisanie do nich kwot minimalnych. W niektórych przypadkach koszty prenumeraty przekroczyły cenę egzemplarzową tytułu. Dlatego wydawcy podjęli z Pocztą wspólne rozmowy nad kształtem przyszłej współpracy. – Jesteśmy w trakcie dalszych negocjacji na temat umów z Pocztą – zapewnia Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy.

Izba Wydawców Prasy potwierdza, że trwają negocjacje na temat przyszłorocznych umów.

Jak podał Presserwis, współpracę części wydawców lokalnej prasy z Pocztą Polska uniemożliwi ich zdaniem jej nowy pomysł, polegający na przejściu od podpisywania umów bezpośrednio z wydawcami, do umów z kilkoma firmami kolporterskimi, które będą jej dostarczały tytuły.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji