Megapanel: 6,5 mln użytkowników streamingu w sieci

Badania ruchu w sieci Megapanel objęły w końcu internetowe serwisy audio i wideo. Ze streamingu korzysta już prawie jedna trzecia polskich internautów.

Publikacja: 31.10.2013 02:06

Megapanel: 6,5 mln użytkowników streamingu w sieci

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek Dominik Pisarek

W sierpniu, który był pierwszym miesiącem badania materiałów audio i wideo według nowych standardów stworzonych przez branżę internetową na tę potrzebę, z materiałów wideo w Internecie korzystało 5,79 mln użytkowników (tzw. real users), a z materiałów audio 1,13 mln. Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w przeliczeniu na jednego użytkownika średni czas spędzany na oglądaniu wideo internetowego wynosił niecałą godzinę (54 minuty), a audio ponad dziewięć godzin. – W kategorii wideo widzowie najwięcej czasu spędzili na oglądaniu materiałów na stronie telewizji internetowej Ipla (średnio ponad cztery i pół godziny na internautę), ale najwięcej użytkowników miały treści wideo grupy Onet (3,8 mln widzów). Z kolei w kategorii audio pod względem średniego czasu na użytkownika prowadzi platforma muzyki online eskaGO. Na odsłuchiwanie zamieszczonych na niej plików muzycznych internauci poświęcili średnio 9 godzin. Okazało się także, że wśród mierzonych wydawców radiowych OpenFM ma największy zasięg wśród użytkowników sieci (650 tys. internatów) – podają autorzy Megapanelu.

Łącznie z serwisu audio lub wideo korzystało w sieci w sierpniu ok. 6,5 mln internautów, czyli 31 proc. wszystkich. Średnio na słuchaniu/oglądaniu materiałów internetowych użytkownik spędzał prawie dwie i pół godziny.

Materiały wideo są badane w dziesięciu kategoriach tematycznych: film, serial, informacje i publicystyka, rozrywka i kultura, programy dla dzieci, sport, styl życia/poradniki, erotyka oraz treści tworzone przez samych użytkowników (tzw. user generated content). – Telewizje internetowe i serwisy oferujące stream otrzymały dostęp do danych o sobie, dzięki czemu powalczą o reklamodawców. Podobnie z radiem w Internecie. Dotychczas pomijane w badaniach stacje radiowe będą mogły mieć swoją reprezentację. To też szansa dla niewielkich nadawców telewizyjnych, którzy dzięki obecności w wynikach mogą zaistnieć na rynku online – uważa Andrzej Garapich, prezes należącej do działających w sieci firm spółki Polskie Badania Internetu, która zamawia badania Megapanel.

Według sierpniowego Megapanelu największymi grupami witryn w Polsce pod względem liczby użytkowników była grupa Google (miała ich 18,79 mln – patrz wykres). Kolejne były: grupa Allegro liczona wraz z Gadu-Gadu (16,47 mln) oraz Facebook (15,62 mln).

Za kilka miesięcy branżę czekają jednak zmiany, które odbiją się na comiesięcznym Megapanelu, bo o zgodę na połączenie w związku z fuzją starają się w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów grupa Wirtualna Polska i grupa o2. Z ich fuzji powstanie większy podmiot, który będzie miał ok. 15 mln użytkowników miesięcznie, co prawdopodobnie da mu w rankingu miejsce za Facebookiem, a przed Youtube.com oraz – co dla nowej grupy najważniejsze – przed grupą Onet.pl.

Reklama
Reklama

Odpowiedzią na ten ruch będzie zapewne połączenie sił grupy Onet.pl z grupą Ringier Axel Springer (ta sama grupa kapitałowa od czasu przejęcia Onetu przez RAS), które miały w sierpniu odpowiednio 14,35 mln oraz 5,82 mln użytkowników. Obie grupy na razie raportują wyniki osobno.

W sierpniu, który był pierwszym miesiącem badania materiałów audio i wideo według nowych standardów stworzonych przez branżę internetową na tę potrzebę, z materiałów wideo w Internecie korzystało 5,79 mln użytkowników (tzw. real users), a z materiałów audio 1,13 mln. Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w przeliczeniu na jednego użytkownika średni czas spędzany na oglądaniu wideo internetowego wynosił niecałą godzinę (54 minuty), a audio ponad dziewięć godzin. – W kategorii wideo widzowie najwięcej czasu spędzili na oglądaniu materiałów na stronie telewizji internetowej Ipla (średnio ponad cztery i pół godziny na internautę), ale najwięcej użytkowników miały treści wideo grupy Onet (3,8 mln widzów). Z kolei w kategorii audio pod względem średniego czasu na użytkownika prowadzi platforma muzyki online eskaGO. Na odsłuchiwanie zamieszczonych na niej plików muzycznych internauci poświęcili średnio 9 godzin. Okazało się także, że wśród mierzonych wydawców radiowych OpenFM ma największy zasięg wśród użytkowników sieci (650 tys. internatów) – podają autorzy Megapanelu.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama