Axel Springer, który w Niemczech wydaje bulwarówkę "Bild" i opiniotwórczy "Die Welt" - poinformował, że pierwszych 9 miesiącach tego roku zwiększył obroty o 1,5 proc do 2,44 mld euro. Wpływy z wydań elektronicznych to 40 proc. całej sumy. Zysk koncernu spadł o 7 procent - do 427 mln euro.

- 2013 to rok przebudowy koncernu i inwestycji - podkreślił Mathias Doepfner, przewodniczący zarządu koncernu. Axel Springer chce dzięki wydaniom elektronicznym i internetowym zrekompensować drastyczny spadek sprzedaży wydań papierowych.

W trzecim kwartale - wg danych firmy - zysk wzrósł o 18 proc do. 123 mln euro, a dochody koncernu wzrosły o 4 proc. do 816 mln euro. Dane za ten kwartał wyraźnie pokazują, że digitalizacja wyraźnie się opłaca - podkreślają analitycy.

Koncern wprowadził opłaty abonamentowe na wersje internetowe "Bilda" i "Die Welt". Postanowił także sprzedać papierowe gazety z tradycjami - "Berliner Morgenpost" i "Hamburger Abendblatt" oraz gazetę telewizyjną "Hörzu", argumentując, że nie pasowały one do nowej koncepcji funkcjonowania koncernu.