Rz: Celebryci zapewniają stacjom telewizyjnym coraz większe wpływy z reklam. Czy to znaczy, że odgrywają oni coraz większą rolę ?w naszym życiu?
Dr Anna Jupowicz-Ginalska:
Media namaszczają celebrytów na sędziów w niemal każdej dziedzinie, nie ma natomiast znaczenia to, czy ich wypowiedzi mają sens czy nie. Startują ?z pozycji wszechwiedzącego znawcy absolutnie każdej sprawy. I ta pozorna wiedza celebrytów jest wynoszona na piedestał przez środki masowego przekazu.
Stali się wzorami do naśladowania?
W przeprowadzonych kilka lat temu badaniach spytano młodych ludzi, dlaczego lubią celebrytów. Co ciekawe, wiele osób odpowiedziało, że obserwują ich, bo uczą się strategii życia i kariery. Nie chcę oceniać, czy to słuszne czy nie, bo najprostszą metodą, by zyskać rozgłos w mediach, jest wywołanie skandalu, ale dla młodych ludzi to jest pewien wyznacznik.