Serwis charytatywni.allegro.pl ma promować dobroczynność online. – Sukces internetowych aukcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pokazał, że warto spróbować zmienić formułę pomagania z okazjonalnej na stałą. Nowa platforma to umożliwia – tłumaczy nam Aleksandra Kubicka, PR manager w Allegro Group.
Jak zaznacza, organizowanie aukcji charytatywnych będzie teraz nie tylko prostsze, ale i zyska promocję o ogromnym zasięgu. Przedmioty wystawione za pośrednictwem serwisu www.charytatywni.allegro.pl będą pojawiały się bowiem na stronach Allegro.pl. A to największa platforma handlowa w polskim internecie, którą każdego miesiąca odwiedza średnio 12 milionów użytkowników. Większy zasięg wśród internautów w naszym kraju ma tylko Facebook i Google.
500 firm na liście
– Przy okazji zakupów będą oni mogli wspomóc szczytny cel. To pierwsze takie miejsce w sieci – bez żadnych opłat i prowizji. Organizatorem aukcji na platformie może zostać każda organizacja pożytku publicznego oraz firmy, które współpracują z fundacjami – dodaje Aleksandra Kubicka.
To właśnie do firm skierowana jest kampania „Podziel się tym, co masz najlepszego", która promuje start serwisu i zachęca do niesienia pomocy innym. Zaproszenia do wzięcia udziału w aukcjach – w roli sprzedającego lub licytującego – trafiły już do 500 przedstawicieli biznesu, instytucji i mediów.
Wczoraj, w momencie uruchamiania portalu, swoje przedmioty na aukcjach wystawiło 11 firm, m.in. Asus, Grupa Luxmed, OBI, Almatur czy Monolith Films. Internauci mogą wylicytować np. 70-proc., dożywotnią zniżkę na wymianę walut w serwisie Walutomat.pl, sprzęt elektroniczny, piłkę z autografem Jerzego Dudka czy wizytę w fabryce kredek Bambino.