Allegro uruchomiło nowy serwis aukcyjny

Ruszyła pierwsza w Polsce platforma, która ma zmobilizować internautów do wspierania online fundacji charytatywnych.

Publikacja: 11.06.2014 08:25

Ambasadorami projektu zostali Anna Dymna, Ewa Błaszczyk i Jurek Owsiak

Ambasadorami projektu zostali Anna Dymna, Ewa Błaszczyk i Jurek Owsiak

Foto: Rzeczpospolita

Serwis charytatywni.allegro.pl ma promować dobroczynność online. – Sukces internetowych aukcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pokazał, że warto spróbować zmienić formułę pomagania z okazjonalnej na stałą. Nowa platforma to umożliwia – tłumaczy nam Aleksandra Kubicka, PR manager w Allegro Group.

Jak zaznacza, organizowanie aukcji charytatywnych będzie teraz nie tylko prostsze, ale i zyska promocję o ogromnym zasięgu. Przedmioty wystawione za pośrednictwem serwisu www.charytatywni.allegro.pl będą pojawiały się bowiem na stronach Allegro.pl. A to największa platforma handlowa w polskim internecie, którą każdego miesiąca odwiedza średnio 12 milionów użytkowników. Większy zasięg wśród internautów w naszym kraju ma tylko Facebook i Google.

500 firm na liście

– Przy okazji zakupów będą  oni mogli wspomóc szczytny cel. To pierwsze takie miejsce w sieci – bez żadnych opłat i prowizji. Organizatorem aukcji na platformie może zostać każda organizacja pożytku publicznego oraz firmy, które współpracują z fundacjami – dodaje Aleksandra Kubicka.

To właśnie do firm skierowana jest kampania „Podziel się tym, co masz najlepszego", która promuje start serwisu i zachęca do niesienia pomocy innym. Zaproszenia do wzięcia udziału w aukcjach – w roli sprzedającego lub licytującego – trafiły już do 500 przedstawicieli biznesu, instytucji i mediów.

Wczoraj, w momencie uruchamiania portalu, swoje przedmioty na aukcjach wystawiło 11 firm, m.in. Asus, Grupa Luxmed, OBI, Almatur czy Monolith Films. Internauci mogą wylicytować np. 70-proc., dożywotnią zniżkę na wymianę walut w serwisie Walutomat.pl, sprzęt elektroniczny, piłkę z autografem Jerzego Dudka czy wizytę w fabryce kredek Bambino.

Ambasadorami projektu finansowanego przez Allegro zostali Anna Dymna, Ewa Błaszczyk i Jurek Owsiak, a ich fundacje „Mimo wszystko", „Akogo" i „WOŚP" są pierwszymi, które zasilą pieniądze z licytacji. – Platforma jest jednak otwarta dla wszystkich organizacji pożytku publicznego. Wysłaliśmy już zaproszenia do fundacji w całym kraju – podkreśla Aleksandra Kubicka.

Blogerzy ocenią

Aukcje charytatywne pojawiały się już wcześniej na stronach Allegro.pl. – Teraz, prowadząc zbiórkę pieniędzy, fundacja może zachęcać nie tylko do licytowania wystawionych przez siebie przedmiotów. Na nowej platformie można gromadzić społeczność wokół ustanowionego celu zbiórki i zachęcać użytkowników do przyłączenia się do akcji i wystawiania przedmiotów na sprzedaż. Całkowity dochód ze wszystkich aukcji jest przekazywany na konto ich organizatora. Allegro nie pobiera opłat za wystawianie ofert, a PayU obsługuje płatności online bez prowizji – mówi Krzysztof Śpiewek, manager ds. projektów CSR w Allegro.

Firmy, które przyjmą zaproszenie i nagłośnią swoje zaangażowanie w zbiórkę funduszy, wezmą udział w konkursie. Blogerzy Natalia Hatalska i Maciej Budzich będą śledzić, komentować przebieg aukcji i ich komunikację, a pod koniec sierpnia wybiorą tę najbardziej pomysłową i o największym potencjale medialnym.

Serwis charytatywni.allegro.pl ma promować dobroczynność online. – Sukces internetowych aukcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pokazał, że warto spróbować zmienić formułę pomagania z okazjonalnej na stałą. Nowa platforma to umożliwia – tłumaczy nam Aleksandra Kubicka, PR manager w Allegro Group.

Jak zaznacza, organizowanie aukcji charytatywnych będzie teraz nie tylko prostsze, ale i zyska promocję o ogromnym zasięgu. Przedmioty wystawione za pośrednictwem serwisu www.charytatywni.allegro.pl będą pojawiały się bowiem na stronach Allegro.pl. A to największa platforma handlowa w polskim internecie, którą każdego miesiąca odwiedza średnio 12 milionów użytkowników. Większy zasięg wśród internautów w naszym kraju ma tylko Facebook i Google.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie