Reklama
Rozwiń
Reklama

MŚ w siatkówce mężczyzn w nowych kanałach płatnych

Zapowiada się kolejny precedens w dystrybucji praw do transmisji ważnych społecznie wydarzeń sportowych. Telewizja Polsat (grupa Cyfrowego Polsatu), właściciel (od 2008 roku) wszystkich praw do Mistrzostw Świata w Siatkówce Mężczyzn Polska 2014, poinformował, że tylko mecz otwarcia pokaże na antenie FTA (free to air).

Publikacja: 31.07.2014 18:14

MŚ w siatkówce mężczyzn w nowych kanałach płatnych

Foto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski TJ Tomasz Jodłowski

Wszystkie pozostałe, w tym również mecze z udziałem reprezentacji Polski można będzie zobaczyć jedynie w nowych kanałach płatnych: Polsat Volleyball. Dla operatorów telewizji kablowych i platform satelitarnych Polsat przygotował pakiet czterech kanałów różniących się zawartością: Polsat Volleyball 1 (o największej liczbie meczy, w tym polskiej reprezentacji), 2, 3 i 4.

Grupa Cyfrowego Polsatu tłumaczy decyzję o zamknięciu rozgrywek wycofaniem się sponsorów transmisji na antenie otwartej, brakiem „realnego zainteresowania" innych nadawców prawami telewizyjnymi oraz brakiem koordynacji imprezy ze strony instytucji państwowych.

Rozgrywki zobaczą na pewno - bez dodatkowych opłat - klienci grupy Cyfrowego Polsatu – poinformowano. Co to oznacza dla klientów sieci komórkowej Plus – jeszcze nie wiadomo, ale jak zapewniają przedstawiciele Polsatu trwają przygotowania odpowiedniego rozwiązania. Jedno z nich to udostępnienie rozgrywek w sieci mobilnej telekomu dla użytkowników smartfonów, tabletów i laptopów.

Czy będzie można obejrzeć mecze siatkarzy w serwisie internetowym Ipla, także należącym do Cyfrowego Polsatu, czy trzeba będzie kupić abonament, czy wykupić dostęp do Polsat Volleyball i czy będzie to mógł zrobić każdy – grupa twardych deklaracji nie składa.

- Naszą strategia zakłada zapewnianie jak najszerszego dostępu do treści, z wykorzystaniem wszelkich możliwych technologii - mówi tylko Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu.

Reklama
Reklama

Nie jest wykluczone, że grupa czeka z podjęciem decyzji do czasu aż ustalone zostaną warunki cenowe z potencjalnymi dystrybutorami pakietu nowych kanałów. To w dużej mierze dostawcy usług Triple Play.

A to oznacza, że jeśli zdecydują się wprowadzić kanał do oferty płatnej telewizji po określonej cenie, mogą czuć się oszukani, jeśli w Internecie ten sam kanał będzie miał inną cenę. Zomer tego jednak nie potwierdza. - Można sobie wyobrazić różne podejścia operatorów i różne oferty cenowe. Niektórzy mogą uznać, że choć ponoszą koszt transmisji i zakupu praw, to klientom proponują mecze za darmo, albo taniej niż konkurent - mówi Zomer.

Według naszych nieoficjalnych informacji oferta Polsatu skierowana do operatorów kablowych i satelitarnych zaczyna się od wysokich kilkudziesięciu złotych za klienta. Aby zarobić na kanałach siatkarskich kablówki musiałyby zażądać od swoich klientów więcej.

Dlatego na razie analizują ofertę i na pewno dojdzie do negocjacji. Od ich wyniku i strategii sprzedażowej poszczególnych operatorów zależeć będzie potem opłata dla „Kowalskiego".

Polsat proponuje kablówkom kanały w nowym, niestosowanym w Polsce systemie (pop-up channels). Popyt ze strony widzów na rozgrywki można mierzyć tylko sprzedażą wydarzeń sportowych w systemie pay per view. Dotychczasowe doświadczenia operatorów pokazują, że pewna grupa użytkowników - 2-4 proc. - jest skłonna zapłacić nawet za kilkugodzinną transmisję 20-40 zł.

Czy jednak podyktowanie ceny rzędu 100-120 zł (przy takich poziomach nasi rozmówcy mówią o zarobku) za kilka kanałów działających w czasie mistrzostw nie natrafi na barierę psychologiczną dziś nikt nie wie.

Media
PTWP obejmuje większościowy pakiet akcji Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Media
101. ceremonia wręczenia Oscarów odbędzie się na YouTubie
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama