Chodzi o zaskarżoną do KRRiT audycję z 28 grudnia 2013 roku, w której wypowiadał się ojciec Tadeusz Rydzyk. Jak podała KRRiT, w jej ocenie wypowiedź duchownego nosiła znamiona ukrytego przekazu handlowego, bowiem przedstawiała działalność Fundacji Lux Veritatis (nadawca TV Trwam) w celu osiągnięcia skutku reklamowego - zachęcała do kupowania reklam w TV Trwam.

- Analiza wykazała tym samym naruszenie art. 16c pkt. 1 ustawy o radiofonii i telewizji – podaje KRRiT w swoim komunikacie.

Jak dodano, za naruszenie wymierzono karę poniżej górnej wartości w związku z tym, że do emisji wspomnianej audycji doszło w szczególnym czasie, gdy TV Trwam w końcu dostała prawo do nadawania w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.

- Nadawca programu Radio Maryja ma status nadawcy społecznego. W programie nadawcy społecznego, którego program w ogóle nie może zawierać przekazów handlowych w audycji, słuchacze spodziewa się uzyskania obiektywnego przekazu, relacji omawianych zagadnień, nie zaś przekazów handlowych, zachęcających do zakupu czasu reklamowego w programie TV Trwam – podała KRRiT.

To kolejna kara dla Radia Maryja za takie działania. W październiku KRRiT wlepiła nadawcy 13 tys. zł kary za to, że w audycji poświęconej jubileuszowi 21 lat działalności miesięcznika nauczycieli i wychowawców katolickich pt. „Wychowawca" używano sformułowań stanowiących bezpośrednią zachętę do jego zakupu.