Reklama
Rozwiń
Reklama

Spada sprzedaż tabletów w Polsce

W 2014 r. po raz pierwszy sprzedało się w kraju mniej tabletów niż rok wcześniej – wynika z danych IDC.

Publikacja: 18.02.2015 21:12

W ubiegłym roku po raz pierwszy sprzedało się w Polsce mniej tabletów niż rok wcześniej .

W ubiegłym roku po raz pierwszy sprzedało się w Polsce mniej tabletów niż rok wcześniej .

Foto: Fotorzepa

Jeszcze do 2013 roku tabletów sprzedawało się z roku na rok coraz więcej. – Sprzedaż spektakularnie rosła, osiągając wynik porównywalny do sprzedaży notebooków, czyli ok. 2 mln sztuk rocznie – mówi Damian Godos, starszy analityk w IDC Polska.

Z danych IDC wynika, że w ubiegłym roku na tabletowym rynku urządzeń w kraju przybyło, ale mniej niż jeszcze rok wcześniej. – Odnotowany przez nas 5-proc. spadek w 2014 r. w dużej mierze spowodowany był nasyceniem się rynku oraz konkurencją bardzo atrakcyjnych cenowo notebooków – mówi Godos. Jak podaje, najpopularniejsze były tablety 7-calowe, które stanowiły ponad 45 proc. rynku, następnie, kolejno: 10-calowe i 8-calowe. – Zauważyć należy, że w stosunku do 2013 r. znacząco, bo aż 2,5-krotnie, wzrosła podaż tabletów 8-calowych – mówi analityk.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama