Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 18.02.2015 21:12 Publikacja: 18.02.2015 21:12
W ubiegłym roku po raz pierwszy sprzedało się w Polsce mniej tabletów niż rok wcześniej .
Foto: Fotorzepa
Jeszcze do 2013 roku tabletów sprzedawało się z roku na rok coraz więcej. – Sprzedaż spektakularnie rosła, osiągając wynik porównywalny do sprzedaży notebooków, czyli ok. 2 mln sztuk rocznie – mówi Damian Godos, starszy analityk w IDC Polska.
Z danych IDC wynika, że w ubiegłym roku na tabletowym rynku urządzeń w kraju przybyło, ale mniej niż jeszcze rok wcześniej. – Odnotowany przez nas 5-proc. spadek w 2014 r. w dużej mierze spowodowany był nasyceniem się rynku oraz konkurencją bardzo atrakcyjnych cenowo notebooków – mówi Godos. Jak podaje, najpopularniejsze były tablety 7-calowe, które stanowiły ponad 45 proc. rynku, następnie, kolejno: 10-calowe i 8-calowe. – Zauważyć należy, że w stosunku do 2013 r. znacząco, bo aż 2,5-krotnie, wzrosła podaż tabletów 8-calowych – mówi analityk.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Trójka to przeszłość, dziś robię wymarzone radio. Nie mogłabym zostawić tych wszystkich ludzi, z którymi budował...
Według prezydenta Donalda Trumpa, Stany Zjednoczone znalazły nabywcę na amerykańską część platformy wideo TikTok...
Rynek wyszukiwania jest otwarty i daje możliwości tak konsumentom, jak i firmom. Niestety decyzje Komisji Europe...
Prezydent USA Donald Trump po raz kolejny przedłuży termin zbycia amerykańskich aktywów TikToka przez ByteDance...
Disney i Universal pozwały Midjourney, ogromnie popularne narzędzie AI do generowania obrazów. Giganci Hollywood...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas