Spada sprzedaż tabletów w Polsce

W 2014 r. po raz pierwszy sprzedało się w kraju mniej tabletów niż rok wcześniej – wynika z danych IDC.

Publikacja: 18.02.2015 21:12

W ubiegłym roku po raz pierwszy sprzedało się w Polsce mniej tabletów niż rok wcześniej .

W ubiegłym roku po raz pierwszy sprzedało się w Polsce mniej tabletów niż rok wcześniej .

Foto: Fotorzepa

Jeszcze do 2013 roku tabletów sprzedawało się z roku na rok coraz więcej. – Sprzedaż spektakularnie rosła, osiągając wynik porównywalny do sprzedaży notebooków, czyli ok. 2 mln sztuk rocznie – mówi Damian Godos, starszy analityk w IDC Polska.

Z danych IDC wynika, że w ubiegłym roku na tabletowym rynku urządzeń w kraju przybyło, ale mniej niż jeszcze rok wcześniej. – Odnotowany przez nas 5-proc. spadek w 2014 r. w dużej mierze spowodowany był nasyceniem się rynku oraz konkurencją bardzo atrakcyjnych cenowo notebooków – mówi Godos. Jak podaje, najpopularniejsze były tablety 7-calowe, które stanowiły ponad 45 proc. rynku, następnie, kolejno: 10-calowe i 8-calowe. – Zauważyć należy, że w stosunku do 2013 r. znacząco, bo aż 2,5-krotnie, wzrosła podaż tabletów 8-calowych – mówi analityk.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie