Spada sprzedaż tabletów w Polsce

W 2014 r. po raz pierwszy sprzedało się w kraju mniej tabletów niż rok wcześniej – wynika z danych IDC.

Publikacja: 18.02.2015 21:12

W ubiegłym roku po raz pierwszy sprzedało się w Polsce mniej tabletów niż rok wcześniej .

W ubiegłym roku po raz pierwszy sprzedało się w Polsce mniej tabletów niż rok wcześniej .

Foto: Fotorzepa

Jeszcze do 2013 roku tabletów sprzedawało się z roku na rok coraz więcej. – Sprzedaż spektakularnie rosła, osiągając wynik porównywalny do sprzedaży notebooków, czyli ok. 2 mln sztuk rocznie – mówi Damian Godos, starszy analityk w IDC Polska.

Z danych IDC wynika, że w ubiegłym roku na tabletowym rynku urządzeń w kraju przybyło, ale mniej niż jeszcze rok wcześniej. – Odnotowany przez nas 5-proc. spadek w 2014 r. w dużej mierze spowodowany był nasyceniem się rynku oraz konkurencją bardzo atrakcyjnych cenowo notebooków – mówi Godos. Jak podaje, najpopularniejsze były tablety 7-calowe, które stanowiły ponad 45 proc. rynku, następnie, kolejno: 10-calowe i 8-calowe. – Zauważyć należy, że w stosunku do 2013 r. znacząco, bo aż 2,5-krotnie, wzrosła podaż tabletów 8-calowych – mówi analityk.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama