WPH jest na etapie przyjmowania zapisów od inwestorów indywidualnych. Najpóźniej 24 kwietnia poda cenę akcji (maksymalnej spodziewa się na poziomie 37 zł), a ok. 8 maja chciałaby zadebiutować na GPW.

Oferta WPH może być zdaniem analityków ciekawą opcją dla inwestorów, bo jest rzadką ostatnio na GPW możliwością zainwestowania w spółkę mediową. Działające w tym sektorze firmy (jak TVN czy Agora) gros przychodów pozyskują jednak z wrażliwego na makroekonomiczne wahania rynku reklamy. Historia wielokrotnie już pokazała, że firmy bardzo szybko reagują cięciami budżetów reklamowych, w przypadku gdy pogarsza się gospodarcza sytuacja w kraju czy regionie.

W ubiegłym roku rynek reklamy internetowej wzrósł według organizacji IAB Polska tylko o 7,2 proc. (do 2,6 mld zł). Poszczególne obszary reklamy graficznej, w których chce się rozwijać WPH, rosną jednak bardzo szybko – w tym m.in. reklama wideo.

Czytaj więcej w „Parkiecie"