Polska e-reklama w ogonie Europy

Paradoks: nasz kraj jest jednym z najszybciej rozwijających się krajów UE, ale wydatki na reklamę w sieci należą do najwolniej rosnących na całym kontynencie.

Aktualizacja: 25.05.2015 08:28 Publikacja: 24.05.2015 22:00

Największymi rynkami europejskimi pod względem wydatków na internet były w ubiegłym roku Wielka Bryt

Największymi rynkami europejskimi pod względem wydatków na internet były w ubiegłym roku Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy oraz Rosja.

Foto: Bloomberg

W ciągu pięciu lat wartość wydatków na reklamę w sieci w Europie podwoiła się dzięki dwucyfrowym corocznym zwyżkami i dobiła do 30,7 mld euro – podliczyła organizacja IAB Europe.

– Nawet najbardziej dojrzałym rynkom europejskim udaje się utrzymywać dwucyfrowy wzrost wydatków na reklamę internetową, co wskazuje na ekonomiczną żywotność tego sektora – komentował Daniel Knapp, dyrektor badań nad reklamą IHS Technology, autor badania, które zaprezentowano na zakończonej w piątek konferencji Interact w Berlinie.

Pozostało 93% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie