Netflix napędza sprzedaż telewizorów z dostępem do sieci

Dostęp do internetu ma dziś ponad 400 mln telewizorów, a liczba ta szybko się podwoi. Coraz więcej urządzeń łączy się z siecią przez tzw. streaming boxy Apple czy Chromecasta.

Publikacja: 16.08.2015 22:00

Dostęp do internetu ma dziś ponad 400 mln telewizorów, a liczba ta szybko się podwoi.

Dostęp do internetu ma dziś ponad 400 mln telewizorów, a liczba ta szybko się podwoi.

Foto: Bloomberg

To, że w 2020 roku streaming boxy będą łączyły z internetem prawie jedną czwartą wszystkich telewizorów z dostępem do sieci (ma ich być łącznie 876 mln), pokazuje, jak szybko będą rosły w siłę takie serwisy jak Netflix czy Hulu.

Streaming boxy to miniaturowe w porównaniu z tradycyjnymi dekoderami urządzenia umożliwiające oglądanie na telewizorach wideo z oferty coraz popularniejszych internetowych operatorów (Netflix ma już na całym świecie 65 mln klientów i planuje ekspansję na kolejne rynki, analogiczny serwis pod marką TBO planuje uruchomić w Chinach Alibaba). Niektóre, jak urządzenie Apple, mają kształt małych pudełek, inne, jak Roku, to po prostu małe pendrive'y.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie