Najwięcej skarg na reklamy pogrywające strachem

Aż 29 proc. wszystkich ubiegłorocznych skarg na reklamy dotyczyło tych kampanii, które posługiwały się strachem, niewiele mniej uwag – 28 proc. – wpłynęło do Rady Reklamy w związku z reklamami wprowadzającymi w błąd.

Publikacja: 18.09.2015 17:57

Wszystkich skarg na reklamy Rada Reklamy dostała w ubiegłym roku 2488. – To mniej niż w ubiegłym roku, ale nieznacznie więcej wszyliśmy w związku z nimi skarg – mówi Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Spraw wszczętych w wyniku skarg było w ubiegłym roku 216. Poza tymi reklamami, które wzbudzały w ludziach strach oraz wprowadzały w błąd, skarżone były też reklamy nieodpowiednie dla osób małoletnich (10 proc. skarg), agresywne (9 proc.), dyskryminujące (6 proc.) i niezgodne z prawem (2 proc.). Komisja Etyki Reklamy w przypadku 1921 skarg zgodziła się z zarzutami skarżących, uznając, że reklama powinna być wycofana.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem