Reklama
Rozwiń
Reklama

Gartner: 2 mld komórek trafi na rynek w 2017 r.

W tym roku łączna sprzedaż komputerów stacjonarnych, tabletów platform ultra mobilnych oraz telefonów komórkowych obniży się o 1 proc. do 24 sztuk – szacuje Gartner w najnowszej prognozie. Użytkownicy oraz rzadziej wymieniają je na nowe, więc czas ich użycia się wydłuża.

Publikacja: 25.09.2015 18:30

Gartner: 2 mld komórek trafi na rynek w 2017 r.

Foto: Bloomberg

To korekta poprzedniej prognozy, która mówiła jeszcze o tegorocznym 1,5 proc. wzroście. – Zastępowanie urządzeń nowszymi jest coraz mniej powszechne. Użytkownicy wydłużają czas ich eksploatacji albo wręcz w ogóle się na to nie decydują – zauważa Ranjit Atwal, dyrektor ds. badań w Gartnerze.

Tradycyjnych komputerów PC i notebooków sprzeda się w tym roku globalnie 247 mln (o prawie 11 proc. mniej niż w ubiegłym roku), a w 2017 roku ta liczba skurczy się do 226 mln. Rósł będzie za to popyt na urządzenia ultra mobilnych z górnej półki, których światowa sprzedaż zwiększy się miedzy tym i 2017 rokiem aż o 77 proc. do 78 mln. Tańsze urządzenia z kategorii ultramobile (jak tablety i urządzenia 2w1, w tym iPady, iPady mini, Samsung Galaxy Tab S 10.5, Nexus 7, Acer Iconia Tab 8) zwiększą sprzedaż ze 199 mln w tym roku do 218 mln za dwa lata.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama