AdBlock zmorą internetowych wydawców na całym świecie

Pod koniec 2015 r. programy do blokowania reklam w internecie włączone miało 38 proc. internautów na świecie – wynika z najnowszych badań.

Aktualizacja: 28.01.2016 07:22 Publikacja: 27.01.2016 21:00

AdBlock zmorą internetowych wydawców na całym świecie

Foto: 123RF

Programy blokujące reklamy w sieci bardzo szybko zyskują popularność, co wymusza reakcję wydawców internetowych i branży reklamowej. 11 lutego we Frankfurcie nad problemem będą dyskutować wydawcy prasy z całego świata, w kalifornijskim Palm Desert w tym tygodniu zakończył się natomiast coroczny szczyt internetowej organizacji IAB, na który w ostatniej chwili wycofano zaproszenie przedstawicielom firmy AdBlock Plus. Jak wytłumaczyła rzeczniczka IAB Laura Goldberg, „coroczne spotkanie IAB jest poważną debatą pomiędzy ważnymi udziałowcami rynku cyfrowego".

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem