W sieci nie chcemy ani reklam ani opłat

Ponad połowa polskich użytkowników tzw. ad-blocków nie chce w zamian płacić za treści w sieci. Wyjściem jest dopasowanie reklam do ich potrzeb.

Aktualizacja: 01.09.2016 07:25 Publikacja: 31.08.2016 19:50

W sieci nie chcemy ani reklam ani opłat

Foto: 123RF

Przeprowadzone przez branżową organizacją IAB Polska badanie dotyczące popularności oprogramowania blokującego reklamy w internecie pokazuje, że odsetek internautów korzystających z takich rozwiązań jest w Polsce wysoki (sięga 36 proc.) i rośnie.

Jednocześnie jednak, jak podliczyło IAB, aż 78 proc. użytkowników ad-blocków dopuszcza (na różne sposoby) komunikację marketingową. A to dlatego, że nie wszyscy korzystają z blokad we wszystkich używanych przeglądarkach (robi tak np. tylko 5 proc. użytkowników urządzeń mobilnych), a część internautów wyłącza ad-blocka, gdy witryna o to „poprosi".

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama