Reklama

W sieci nie chcemy ani reklam ani opłat

Ponad połowa polskich użytkowników tzw. ad-blocków nie chce w zamian płacić za treści w sieci. Wyjściem jest dopasowanie reklam do ich potrzeb.

Aktualizacja: 01.09.2016 07:25 Publikacja: 31.08.2016 19:50

W sieci nie chcemy ani reklam ani opłat

Foto: 123RF

Przeprowadzone przez branżową organizacją IAB Polska badanie dotyczące popularności oprogramowania blokującego reklamy w internecie pokazuje, że odsetek internautów korzystających z takich rozwiązań jest w Polsce wysoki (sięga 36 proc.) i rośnie.

Jednocześnie jednak, jak podliczyło IAB, aż 78 proc. użytkowników ad-blocków dopuszcza (na różne sposoby) komunikację marketingową. A to dlatego, że nie wszyscy korzystają z blokad we wszystkich używanych przeglądarkach (robi tak np. tylko 5 proc. użytkowników urządzeń mobilnych), a część internautów wyłącza ad-blocka, gdy witryna o to „poprosi".

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nowy sklep.rp.pl od „Rzeczpospolitej”: magazyny i poradniki z dostawą InPost
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Media
„Rzeczpospolita” udostępnia artykuły w wersji audio. Nowa funkcja w serwisie rp.pl
Media
Media lokalne są nie do przecenienia
Patronat Rzeczpospolitej
II edycja Kongresu Mazowieckich Mediów Lokalnych
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Wolność prasy zagrożona? Pentagon zmienia politykę, dziennikarze protestują
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama