Abonament budzi emocje

Pomysł objęcia płatnych telewizji obowiązkiem zbierania od ich abonentów zaświadczeń o zarejestrowaniu telewizora krytykują kolejne firmy i organizacje.

Aktualizacja: 15.03.2017 07:02 Publikacja: 14.03.2017 19:34

Abonament budzi emocje

Foto: Bloomberg

Najnowsza krytyczna opinia projektu nowelizacji ustawy abonamentowej pochodzi z wewnątrz samego rządu - napisał ją minister Henryk Kowalczyk, przewodniczący Komitetu Stałego Rady Ministrów. Podobnie jak wcześniej operatorzy kablowi i Cyfrowy Polsat Kowalczyk zauważa, że objęcie nowymi przepisami wyłącznie klientów płatnej telewizji spowoduje nierówność na rynku.

– W przypadku osób korzystających z naziemnej telewizji cyfrowej, które nie zawierały nigdy umowy z operatorem płatnej telewizji, obowiązywać będą przepisy dotychczasowe. Takie rozwiązanie może budzić wątpliwości co do równego traktowania poszczególnych grup konsumentów de facto tej samej usługi – pisze Kowalczyk w piśmie do Pawła Lewandowskiego, podsekretarza stanu odpowiedzialnego za planowaną nowelizację w resorcie kultury. Według Kowalczyka nowe rozwiązanie może spowodować odpływ części klientów płatnych telewizji do bezpłatnych lub znacznie tańszych, a nieobjętych nowymi przepisami platform z wideo na żądanie w internecie. – W konsekwencji mogą się zmniejszyć obroty sektora przedsiębiorców oferujących usługi dostępu do sieci kablowych i platform telewizji cyfrowych, co może także oddziaływać na dochody sektora finansów publicznych – argumentuje.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie