Internet i papier tworzą potencjał czytelniczy

Połowę zasięgu magazynów w USA stanowią ich strony internetowe. W Polsce trwa debata, czy nie zacząć łączyć statystyk cyfrowych i papierowych.

Aktualizacja: 19.03.2017 19:51 Publikacja: 19.03.2017 18:04

Internet i papier tworzą potencjał czytelniczy

Foto: 123RF

W styczniu amerykańskie magazyny docierały ze swoimi treściami (zarówno pisanymi, jak i wideo) do 1,86 mld użytkowników. To liczba kilkakrotnie przekraczająca liczbę obywateli USA, nie tylko dlatego, że anglojęzyczne tytuły (zwłaszcza w internecie) są czytane na całym świecie, ale także dlatego, że obrazuje ona zsumowane grupy użytkowników korzystających z czasopism z wykorzystaniem kilku platform.

Amerykańskie Stowarzyszenie Mediów Magazynowych MPA (The Association of Magazine Media) w ramach cyklicznej analizy 360 stopni sumuje czytelników tradycyjnych papierowych wydań i ich elektronicznych wersji (dane z GfK), dodając do nich użytkowników witryn internetowych, w tym tych mobilnych, oraz widzów materiałów wideo produkowanych w internecie przez wydawców.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Media
Kolejna awaria X w ciągu kilku dni. Padła strona portalu
Media
Sukcesja w grupie Polsat. Co po wyroku w Liechtensteinie?
Media
Platformy streamingowe przed nowym otwarciem. Co się zmieni?
Media
Nowość od BLIKA i promocja dla subskrybentów rp.pl
Media
Zmarł Nicola Grauso, były właściciel „Życia Warszawy” i twórca TV Polonia1