Cyfrowa muzyka zaczyna dominować na rynku

Już połowę przychodów światowego rynku muzyki stanowią te z muzyki cyfrowej – wynika z najnowszego raportu Międzynarodowego Stowarzyszenia Branży Fonograficznej (IFPI). Za serwisy streamingujące muzykę w sieci płaci już 112 milionów ludzi na całym świecie.

Aktualizacja: 25.04.2017 12:09 Publikacja: 25.04.2017 11:58

Cyfrowa muzyka zaczyna dominować na rynku

Foto: 123rf.com

Wpływy z cyfrowej muzyki rosły także najszybciej – w ubiegłym roku zwiększyły się o 17,7 proc. do 7,8 mld dol., przy czym najszybciej zwiększały się przychody ze strumieniowania muzyki przez takie serwisy jak Spotify, Deezer czy Tidal (o ponad 60 proc.). Z najnowszych danych IFPI wynika, że płaci za nie na świecie już 112 mln ludzi, choć rok temu było to jeszcze 68 mln, a w 2015 roku - 41 mln.

Spadały za to (o ok. jedną piątą) wpływy z pobierania plików z muzyką. Przychody ze sprzedaży płyt z muzyką skurczyły się za to na świecie o 7,6 proc. (do 5,4 mld dol.) i stanowiły już „tylko" 34 proc. wszystkich. Jednak dzięki cyfrowym wzrostom, cały rynek muzyki zamknął ubiegły rok 5,9 proc. wzrostem i był wart 15,7 mld dol. – Po dekadzie spadków na rynku obserwujemy niewielki wzrost. Lata inwestowania w innowacyjne rozwiązania spowodowały, że udało się dokonać przejścia w cyfrową erę . Ostatnie dwie dekady to w naszej branży nieustanna transformacja: od sprzedaży muzyki na nośnikach do cyfrowej, od sprzedawania plików do sprzedawania dostępów, streamingu zamiast pobrań – komentowała Frances Moore, prezes IFPI.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie