Reklama

Google ułatwi walkę z niewłaściwymi reklamami

Internetowy gigant będzie pokazywał wydawcom, czemu zdejmuje niektóre reklamy na ich stronach. Zamierza je teraz blokować w sposób, który nie będzie oznaczał reklamowego paraliżu całych portali.

Aktualizacja: 16.05.2017 06:49 Publikacja: 15.05.2017 20:05

Nieodpowiednie reklamy lub fakt, że właściwie przygotowane kampanie reklamowe wyświetlają się przy niewłaściwych, naruszających powszechnie szanowane zasady treściach, to problem, z którym Google walczy m.in. na swojej platformie AdSense nie od dzisiaj. Dotychczas jednak jego działania wywoływały często po stronie wydawców internetowych konsternację, gdy w ramach przeciwdziałania nielegalnym lub nieodpowiednim reklamom koncern doprowadzał do zablokowania grup witryn lub całego portalu. – Mamy zasady, które pomagają chronić wydawców przed niewłaściwymi reklamami, np. takimi, których treści mogą być w wybranych krajach nielegalne albo zawierające złośliwe oprogramowanie – tłumaczył „Rz" Scott Spencer, odpowiedzialny za takie kwestie w Google'u. W poniedziałek firma ogłosiła, że niebawem zacznie „czyścić" internet z niewłaściwych reklam bardziej precyzyjnie. – Będziemy reagować na poziomie jednej strony, nie całej ich grupy, bo każda taka akcja, którą podejmujemy, może spowodować, że przychody reklamowe wydawcy spadają – mówi. Nowe zasady mają też pomóc reagować znacznie szybciej niż dotychczas, gdy koncern czekał z usuwaniem niechcianych reklamowych treści do czasu, gdy uzbierała się ich określona liczba. Teraz będzie blokował już wtedy, gdy wyświetlą się tylko na jednej stronie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama