W lecie klientów sieci Biedronka rozgrzewała promocja lodów. A dokładniej reklamy, które nie dla wszystkich były zrozumiałe. Do Komisji Etyki Reklamy działającej przy Radzie Reklamy wpłynęła skarga na reklamy „Lato na 5" sieci Biedronka. Klient skarżył się, że w reklamie nie znalazły się informacje, które precyzowałyby, że promocyjne lody muszą być identyczne z wcześniej zakupionymi.
- Zapis o identyczności lodów znajduje się w regulaminie, ale chyba nikt kto wchodzi do sklepu nie zaczyna czytać długiego regulaminu tylko kieruje się plakatami/reklamą. Na plakatach nie tylko nie ma takiej informacji, a także znajdują się BŁĘDNE grafiki wprowadzające w błąd – skarżył się klient Biedronki.
Po pierwszych sygnałach Biedronka dokonała zmian w reklamie, tak aby precyzyjnie informowała ona klientów bez konieczności zaglądania do regulaminu. Docenił to zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy, który choć uznał reklamę sieci dyskontów za wprowadzającą konsumentów w błąd równocześnie przyznał, że Biedronka podjęła natychmiastową reakcję. KER uznała przy tym, że reklama Biedronki nie była należycie staranna i zgodna z dobrymi obyczajami oraz wprowadzała konsumentów w błąd.
W stanowisku przesłanym redakcji rp.pl Biedronka kaja się przed klientami.
- Ubolewamy nad tym, że pierwsza wersja przedmiotowej reklamy mogła nie być w pełni zrozumiała dla odbiorców, natomiast jeszcze raz podkreślamy, że została ona niezwłocznie skorygowana, co zostało odnotowane w uchwale Zespołu Orzekającego KER – stwierdza Biuro Prasowe Jeronimo Martins Polska.