Reklama Biedronki wprowadzała w błąd

Komisja Etyki Reklamy krytykuje Biedronkę za mylącą reklamę i równocześnie docenia jej szybką zmianę na bardziej zrozumiałą.

Publikacja: 16.11.2017 15:16

Reklama Biedronki wprowadzała w błąd

Foto: Fotorzepa/Sławomir Mielnik

W lecie klientów sieci Biedronka rozgrzewała promocja lodów. A dokładniej reklamy, które nie dla wszystkich były zrozumiałe. Do Komisji Etyki Reklamy działającej przy Radzie Reklamy wpłynęła skarga na reklamy „Lato na 5" sieci Biedronka. Klient skarżył się, że w reklamie nie znalazły się informacje, które precyzowałyby, że promocyjne lody muszą być identyczne z wcześniej zakupionymi.

- Zapis o identyczności lodów znajduje się w regulaminie, ale chyba nikt kto wchodzi do sklepu nie zaczyna czytać długiego regulaminu tylko kieruje się plakatami/reklamą. Na plakatach nie tylko nie ma takiej informacji, a także znajdują się BŁĘDNE grafiki wprowadzające w błąd – skarżył się klient Biedronki.

Po pierwszych sygnałach Biedronka dokonała zmian w reklamie, tak aby precyzyjnie informowała ona klientów bez konieczności zaglądania do regulaminu. Docenił to zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy, który choć uznał reklamę sieci dyskontów za wprowadzającą konsumentów w błąd równocześnie przyznał, że Biedronka podjęła natychmiastową reakcję. KER uznała przy tym, że reklama Biedronki nie była należycie staranna i zgodna z dobrymi obyczajami oraz wprowadzała konsumentów w błąd.

W stanowisku przesłanym redakcji rp.pl Biedronka kaja się przed klientami.

- Ubolewamy nad tym, że pierwsza wersja przedmiotowej reklamy mogła nie być w pełni zrozumiała dla odbiorców, natomiast jeszcze raz podkreślamy, że została ona niezwłocznie skorygowana, co zostało odnotowane w uchwale Zespołu Orzekającego KER – stwierdza Biuro Prasowe Jeronimo Martins Polska.

Sieć przypomniała także, że natychmiast po otrzymaniu sygnałów od klientów zmieniła zaskarżone reklamy na takie, które lepiej informowały klientów o warunkach koniecznych do dokonania zakupów promocyjnych. Na późniejsze wersje reklamy „Lato na 5" faktycznie nie było już skarg.

Komisja Etyki Reklamy może tylko stwierdzać naruszenie bądź nie Kodeksu Etyki Reklamy. Instytucja ta nie ma uprawnień do nakładania kar.

W lecie klientów sieci Biedronka rozgrzewała promocja lodów. A dokładniej reklamy, które nie dla wszystkich były zrozumiałe. Do Komisji Etyki Reklamy działającej przy Radzie Reklamy wpłynęła skarga na reklamy „Lato na 5" sieci Biedronka. Klient skarżył się, że w reklamie nie znalazły się informacje, które precyzowałyby, że promocyjne lody muszą być identyczne z wcześniej zakupionymi.

- Zapis o identyczności lodów znajduje się w regulaminie, ale chyba nikt kto wchodzi do sklepu nie zaczyna czytać długiego regulaminu tylko kieruje się plakatami/reklamą. Na plakatach nie tylko nie ma takiej informacji, a także znajdują się BŁĘDNE grafiki wprowadzające w błąd – skarżył się klient Biedronki.

Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?