Inicjatorzy Wonga Codemakers wierzą, że największy wpływ na kształt nowych technologii będą mieli młodzi pasjonaci, którzy od najmłodszych lat dorastają otoczeni najnowszymi rozwiązaniami IT. Wonga Codemakers to inicjatywa, którą firma wprowadziła w Wielkiej Brytanii przy współpracy z Codeacademy, globalną uczelnią specjalizującą się w tematyce technologicznej i Fundacją Newcastle United. Zaangażowani w projekt informatycy dzielą się swoją wiedzą z przedstawicielami młodego pokolenia z aspiracjami informatycznymi, szczególnie w dziedzinie programowania.
Wonga.com jest wciąż młodą firmą, ale wykazuje determinację w działaniach non profit, które towarzyszą jej działalności biznesowej. Wyrazem tego jest wspieranie przedsiębiorczości czy udzielanie nieoprocentowanych, pozabankowych pożyczek dla stypendystów Imperial College w Londynie.
Nowym zadaniem, jakie stawia przed sobą wonga.com, jest nauka kodowania dla dzieci. Szkoły nie są w stanie zapewnić odpowiedniego poziomu nauki informatyki, co dla młodych ludzi może być dużą stratą, biorąc pod uwagę zapotrzebowanie na programistów we współczesnym świecie. Budowanie kompetencji cyfrowych w erze społeczeństwa informacyjnego powinno dotyczyć nie tylko szkół, lecz wszystkich podmiotów mających wpływ na kształt współczesnego biznesu. Planując dopasowaną do realiów ścieżkę kariery dla młodego pokolenia, możemy mieć wpływ na kształtowanie późniejszych sukcesów gospodarczych.
Wonga.com jako firma z branży digital finance, stawia nowe technologie w centrum wszystkiego, co robi. Celem programu Wonga Codemakers jest zmniejszenie dysproporcji miedzy liczbą absolwentów specjalności programistycznych, a liczbą miejsc pracy na nich czekających. Choć kodowanie jest dziedziną trudną i skomplikowaną dla wielu ludzi, to jednak, mając na uwadze przyszłość, nie wolno się od niej odwracać. Odpowiednio przygotowany program nauczania i oswajanie z kodowaniem najmłodszych pokoleń mogą przynieść pozytywne konsekwencje dla całej gospodarki.