W dwudniowym spotkaniu w Monte Carlo bierze udział 40 specjalistów z 15 krajów. Jak na badaczy luksusu wybrali skromnie – sympozjum odbywa się w co prawda fantastycznie położonym, lecz zaledwie czterogwiazdkowym hotelu Le Meridien Beach Plaza.
Między aperitifami i koktajlami udało się wygospodarować czas na referaty naukowe. W imprezie biorą udział przedstawiciele m.in. LVMH Fragrance Brands, Bain & Cie, Fondazione Altagamma, Fairmonts Hotels, La Perla czy Frost & Sullivan. Wyczerpująco omawiane są problemy rynku wina i alkoholi, wysokich standardów hotelarstwa, a także podrabiania produktów znanych marek.
Można się uśmiechać na myśl o trudnej pracy badaczy luksusu, jednak ekskluzywne towary mają ogromne znaczenie ekonomiczne. Według organizatorów – grupy INSEEC i Międzynarodowego Uniwersytetu w Monako – „sektor luksusu" wygeneruje w tym roku 230 mld euro. To dziedzina gospodarki, która mimo kryzysu nieprzerwanie rośnie rok do roku.