Dzięki temu internauci będą mogli w przyszłym roku zobaczyć cenne dzieła sztuki z MNW w tzw. Museum View. Przygotowywane są również wirtualne spacery, prezentujące zbiory z Galerii Sztuki Średniowiecznej i Galerii Sztuki XIX Wieku.
W ten sposób Muzeum Narodowe dołączy do 130 innych światowych muzeów i instytucji, udostępniające publicznie swoje zasoby, jak m.in. Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku, czy Musee d'Orsay w Paryżu. W Polsce jest drugim muzeum, które dołącza do tego projektu (pierwszym było Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie).
- Żyjemy w zmieniających się czasach i obserwujemy, że większość ludzi najpierw odwiedza muzeum w sieci i dopiero na tej podstawie decyduje, co chce obejrzeć w prawdziwej przestrzeni galerii – mówi Agnieszka Morawińska, dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie. – Wzięliśmy to pod uwagę i zdecydowaliśmy się dołączyć do tego projektu.
MNW pokaże w sumie w Museum View 983 obiekty ze swych zbiorów, w tym ponad 600 eksponatów w nowo otwartej Galerii Faras im. Profesora Kazimierza Michałowskiego. Prezentowane tam skarby średniowiecznej kultury sztuki nubijskiej należą do unikalnych w Europie Zwłaszcza wspaniałe malowidła z VIII–XIV wieku, które zostały odkryte i uratowane przez polskich archeologów w kościele katedralnym w mieście Faras (dzisiejszy północny Sudan).
Z Galerii Sztuki Średniowiecznej w wirtualnej wersji będzie można zobaczyć około 100 eksponatów, m.in. ołtarze skrzydłowe, sprzęty liturgiczne, obrazy i rzeźby. A trzon Galerii Sztuki XIX Wieku stanowi twórczość malarzy i rzeźbiarzy polskich zestawiona z obrazami artystów z różnych krajów Europy. W Museum View znajdzie się około 270 obiektów z tej galerii. Ponadto zostanie pokazany obraz „Widok Warszawy z tarasu Zamku Królewskiego" w gigapikselowej rozdzielczości, pędzla Bernarda Belotta zwanego Canalettem. Tak uchwycony widok XVIII-wiecznej Warszawy zawiera miliardy pikseli i jest tysiąc razy bardziej dokładny niż zdjęcie zrobione aparatem cyfrowym. Ta technologia pozwala obserwować najmniejsze nawet pociągnięcia artysty pędzlem.