Marketingowe kuszenie zapachami

Odpowiednio dawkując bukiet aromatów, właściciele restauracji mogą sugerować swoim gościom konkretne potrawy, przede wszystkim zaś zachęcać ich do kolejnych wizyt w lokalu.

Aktualizacja: 15.04.2017 21:53 Publikacja: 15.04.2017 00:01

Marketingowe kuszenie zapachami

Foto: ROL

Marketing sensoryczny od dawna wykorzystywany jest w handlu. Według badań opublikowanych przez Mood Poland & Baltics około 75 proc. decyzji zakupowych podejmowanych jest pod wpływem emocji. Jak się jednak okazuje, podobnie rzecz się ma z lokalami gastronomicznymi: odpowiednio zaprojektowane doświadczenia aromamarketingu mogą przynieść znaczący wzrost obrotów restauracji. Oczywiście, wrażenia wzrokowo-smakowe są nie mniej ważne: to samo danie będzie smakować i wyglądać zupełnie inaczej w wykwintnej restauracji, a inaczej w przydrożnym barze – oprócz samej potrawy istotne są względy estetyczne. W przypadku restauracji obok oczywistych doznań smakowych warto zadbać o ich wsparcie za pomocą odpowiednio dawkowanych zapachów.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem
Kultura
Meksyk, śmierć i literatura. Rozmowa z Tomaszem Pindlem
Kultura
Dzień Dziecka w Muzeum Gazowni Warszawskiej
Kultura
Kultura designu w dobie kryzysu klimatycznego