Zabawki na licencji Hannah Montana, lalki z filmu „Barbie i trzy Muszkieterki”, maty do tańczenia i pieski interaktywne – to najchętniej wybierane zabawki dla kilkuletnich dziewczynek. Chłopcy wolą zestawy Bakugan, samochodziki z serii Hot Wheels i klocki Lego. Maluszkom rodzice kupują grzechotki, maty edukacyjne, tzw. sortery kształtów i jeździki. Zanim dorośli kupią swoi pociechom prezent, najczęściej zwracają uwagę na funkcjonalność zabawki i jej cenę. Na ogół wybierają produkty edukacyjne, wspomagające rozwój intelektualny i emocjonalny malców – cacka, które będą cieszyć dzieci przez długi czas.
Z badań przeprowadzonych przez czasopismo "Branża Dziecięca" wynika, że najwięcej prezentów kupujemy dzieciom na Boże Narodzenie i Mikołajki. Malcy mniej dostają na urodziny i Dzień Dziecka. Na gwiazdkowe prezenty wydajemy średnio 156 zł (dla jednego dziecka), a za urodzinowy podarunek rodzice płacą średnio prawie połowę mniej (na podstawie badania NPD Group z roku 2008). Dorośli najczęściej kupują dzieciom te zabawki, o których pociechy marzą.
– Jeżeli jeszcze nie mają sprecyzowanych wymagań, rodzice wolą wybierać zabawki bardziej praktyczne, ale w dużej mierze zdają się na wiedzę i doświadczenie osób pracujących w sklepie – mówi Piotr Podolecki ze sklepu internetowego Bawik.pl.
Co roku największą popularnością cieszą się zabawki reklamowane w telewizji. Innym kryterium stosowanym przez dzieci przy wyborze są sugestie kolegów i oczywiście własne upodobania. Przed zakupem prezentu warto zwrócić uwagę na wykonanie zabawki I jej jakość, a także sprawdzić, do jakiego wieku dziecka jest dostosowana.
[srodtytul]0 – 3 lat[/srodtytul]