[b]RZ: Czy żywność poprawiająca urodę może być zagrożeniem dla rynku kosmetycznego?[/b]
[b]Irena Eris:[/b] Absolutnie nie możemy mówić o zagrożeniu. Nawet najlepsza dieta nie zastąpi odpowiedniej pielęgnacji skóry. Kosmetyk jest stosowany zewnętrznie i musi być skuteczny, bezpieczny, innowacyjny oraz powinien posiadać odpowiednie właściwości aplikacyjne. Dlatego producenci kosmetyków mogą spać spokojnie.
[b]Czy to kolejny sposób na marketing? [/b]
Ludzie żyją dłużej i intensywniej. Chcą wyglądać młodo i atrakcyjnie. Sięgają chętnie po nowe propozycje – stąd moda na funkcjonalne jedzenie. Może ono pozytywnie wpływać na stan zdrowia, w tym również skóry, pod warunkiem że uzupełnia niedobory ważnych substancji odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Trzeba jednak pamiętać, sięgając po tego typu produkty, że dużo nie zawsze znaczy dobrze.
[b]Czy ludzie za kilkanaście lat będą tylko kupowali produkty żywnościowe i przestaną kupować kosmetyki? [/b]