Sprzedawcy prestiżowych aut mają osobliwe narzędzie pracy: wielkie, mahoniowe pudło, w którym prezentowane są próbki lakierów i tapicerki. Klientom łatwo się pogubić podczas wybierania np. wśród 30 kolorów karoserii oraz podobnej liczby kombinacji tapicerki i drewnianych wykładzin.
Nabywcy tymczasem uwielbiają być rozpieszczani i żądają jeszcze większej różnorodności. Stąd BMW wprowadziło ofertę Indywidual, Mercedes zaś – Designo.
– Popyt na tego typu ekskluzywne wyposażenie wzrasta – zauważa rzecznik Mercedesa Marek Sworowski. Dodaje, że w 2012 r. 3,5 proc. wszystkich mercedesów sprzedanych w Polsce miało taki pakiet, natomiast w 2013 r. odsetek wzrósł do 11 proc.
Audi także oferuje podobne rozwiązania. Jedno z nich nazywa się Design Selection. Polski importer Audi podaje, że co piąty nabywca największej limuzyny koncernu A8 decyduje się na Design Selection, czyli fabrycznie dobraną kombinację skóry oraz dekoracyjnych, drewnianych aplikacji.
Jeżeli Design Selection krępuje kreatywność nabywcy, może on wybrać opcję „exclusive". Oferowany jest w niej dowolny kolor lakieru, tapicerki, aplikacji.