Dlaczego klienci zaglądają do porównywarek?
Porównywarki cen na stałe wrosły w krajobraz internetowych zakupów. W wielu przypadkach odwiedziny na stronie porównywarki stanowią pierwszy krok na ścieżce prowadzącej do wyboru konkretnej oferty, bardzo często finalizowanej z poziomu tego serwisu. Porónywarki cen mają dużą zdolność do przyciągania klientów i zatrzymywania ich na stałe - jeżeli za pomocą porównywarki internauta zakupi towar o kilkanaście procent tańszy niż w stacjonarnym sklepie, z pewnością przy następnych zakupach w pierwszej kolejności ponownie odwiedzi serwis porównujący ceny.
Gdzie klient, tam reklamodawca
W ślad za klientami ruszyli reklamodawcy, czyli wspomniane wyżej sklepy internetowe. Wielu użytkowników sieci, przeglądających listy produktów, nie zdaje sobie sprawy, że ma do czynienia tak naprawdę z reklamą – interesuje ich jedynie wynik wyszukiwania, notabene bardzo często spełniający w 100% stawiane wymagania. Kryterium ceny jest głównym motywatorem odwiedzin porównywarek, choć bardzo często do głosu dochodzą także możliwości skontrolowania opinii o produkcie i ocenie jakości pracy samego sklepu. Porównywarka cen jest więc rozbudowanym narzędziem marketingowym, dzięki któremu można nie tylko sprzedawać, ale i umacniać markę e-sklepu poprzez kontrolę komunikacji na linii klient – sprzedawca. Feedback otrzymany od kupującego może być inspiracją do rozpoczęcia procesów ulepszania funkcjonowania sklepu, co będzie skutkowało jeszcze wyższym poziomem obsługi.