Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 15.09.2016 23:18 Publikacja: 15.09.2016 18:36
Gospodarstwo domowe nie musi być polem bitwy
Foto: 123RF
Małżonkowie, kochankowie, partnerzy sprzeczają się często o podział obowiązków domowych. W tej dziedzinie statystyczny mężczyzna uprawia spychotechnikę, w zamian za co kobieta dręczy go, próbując wywołać wyrzuty sumienia. Specjaliści z Instytutu Spraw Publicznych przeprowadzili nawet kampanię dotycząca tego zagadnienia, przebiegała pod hasłem „Dzielcie się obowiązkami, żeby nie dzielić się majątkiem".
Jak faktycznie wygląda podział prac domowych w polskiej rodzinie, pokazała książka Anny Titkow, Danuty Duch-Krzystoszek, Bogusławy Budrowskiej pt. „Nieodpłatna praca kobiet" (IFiS PAN, Warszawa 2007): Pranie robi 95 proc. kobiet, 1 proc. mężczyzn; obiad przygotowuje 90 proc. kobiet, 3 proc. mężczyzn; codzienne zakupy robi 74 proc. kobiet, 18 proc. mężczyzn; śniadania przygotowuje 73 proc. kobiet, 9 proc. mężczyzn.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jesteś dziennikarzem, który pisze o sprawach ważnych dla lokalnych mieszkańców? Umiesz uchwycić piękno Mazowsza...
Daniel Muzyczuk, nowo powołany dyrektor Muzeum Sztuki w Łodzi przedstawia swoje plany i nową odsłonę kolekcji st...
15 lipca 2025 ruszyła kolejna edycja konkursu Dobry Wzór 2025. To najbardziej prestiżowy konkurs wzorniczy w Pol...
„Bill Viola. Wizje czasu” to największa dotąd prezentacja twórczości słynnego amerykańskiego artysty w Polsce. W...
Polska Fundacja Narodowa deklaruje dofinansowanie wydania trzeciego tomu unikalnego zbioru korespondencji Fryder...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas